Rapala ur isborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapala ur isborr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rapala ur isborr

    Är det någon som har erfarenhet av rapalas ur isborr?
    Vet att den tidigare hade en stålkrona men nu är den utbytt mot utbytbara skär istället, är den värd att satsa på tror ni?

  • #2
    Köpte en heinola original 135mm på svensfiskeshop och den går bra, har rantanen/ Rapala 115mm och Mora Nova 110mm, alla bra borrar. Det är väl heinola som gjorde borrkronorna till ur/Rapala tror jag. Köp en heinola om du vill ha en borr med hel borrkrona.

    Kommentera


    • #3
      Jag har två.

      Den röda med utbytbara skär är riktigt bra tycker jag. Den är stabil och stadig. Tung: ja, men för mig är inte det ett problem. Jag har knäckt en lättviktsborr, så sådana rör jag inte igen. Jag gillar det mesta med den. Handtagen är sköna och rullar bra. Däremot kan jag rekommendera att inte vika handtaget såvida du inte måste. På så sätt tar det bra mycket längre tid för handtaget att börja glappa. Jag kör alltid med handtaget fullt utfällt.

      Sedan har jag en blå, transportvänlig Rapala UR Evo (äldre modell) med plastkrona. Den har en annan typ av skruv-connection, vilket gör den okej att vika utan att glapp uppstår vid handtaget. Den är lättare dessutom. Det negativa? Den har en plastkrona som tyvärr har börjat glappa. Det blir lite irriterade att borra med och jag kommer se över det så snart isen smälter.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
      0 svar
      145 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Najad
      av Najad
       
      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
      1 svar
      100 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Moddifier  
      Arbetar...
      X