Flätlina till pimpel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlina till pimpel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Firehand kolla Jag har också köpt 2 st riktigt stora, svarta Jet Sled pulkor
    Var hittar du dem????
    Tycker det bara finns barnpulkor hittar inte ett skit här i ulandet vad gäller detta tycker jag känner igen jet sled som amerikanska grejor men för dyra att privatimportera pga storleken låt mej veta mvh
    Är det dessa ??

I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Firehand kolla Jag har också köpt 2 st riktigt stora, svarta Jet Sled pulkor
      Var hittar du dem????
      Tycker det bara finns barnpulkor hittar inte ett skit här i ulandet vad gäller detta tycker jag känner igen jet sled som amerikanska grejor men för dyra att privatimportera pga storleken låt mej veta mvh
      Är det dessa ??

http://www.forestry-suppliers.com/pr...ge.asp?mi=6950
      Hej TamTam; Gå in på www.cabelas.com och lägg sedan in Jet Sled i sökrutan. Så gjorde jag och köpte 2 st Jet Sled i mellanstorleken med UPS Air Expedited som fraktvillkor. Pulkorna går ju i varandra och du kan ju köpa några extra Jet Sled tillsammans med dina jakt- och fiskekompisar för att få ner din egen fraktkostnad till nästan ingenting (för ditt exemplar). Det man inte har i benen får man ha i huvudet!
      One day spent fishing adds another day to your life!
      Old Firehand

Kommentera

Den vägen har jag redan gått tydligen har vi olika referenser vad grejor får kosta blir nog barnpulkor som gäller då funkar det med tack för svaret iaf
        PS vad kostade flygningen UPS air expedited! svettig bara man tänker på det!
        Dock kanske inte så tunga bara mest skrymmande har betalat ca 85 dollar för tio-tolv kilo riggar via usps acceptabelt men detta är bara pulkor har du tid låt mej veta fraktkostnaden du betalade mvh
        Edit fick detta resultatet från UPS 483.71 USD (två pulkor cirkagurka 13 kilo ink förpackning ) jisses Firehand blir dyra plastbitar!!! moms och hela skiten tillkommer förutom själva priset
        Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-02, 16:04.

Kommentera

Den vägen har jag redan gått tydligen har vi olika referenser vad grejor får kosta blir nog barnpulkor som gäller då funkar det med tack för svaret iaf
          PS vad kostade flygningen UPS air expedited! svettig bara man tänker på det!
          Dock kanske inte så tunga bara mest skrymmande har betalat ca 85 dollar för tio-tolv kilo riggar via usps acceptabelt men detta är bara pulkor har du tid låt mej veta fraktkostnaden du betalade mvh
          Hej ígen TamTam; Fraktkostnaden UPS Air Expeditet för två Jet Sled Original, dvs ej Junior eller XL pulkor, vill jag minnas låg på cirka SEK 380:-. Jag har inga fakturor att verifiera med där jag sitter just nu. Vill du ha en exakt fraktkostnad får jag återkomma med den. Du kan ju även före beställning och leverans be Cabelas att maila dig fraktkostnaden för den eller de Jet Sled du tänker köpa. Kanske har Cabelas andra billigare fraktsätt också. Att fråga dem kostar ju ingenting.
          Go, Go, Go for the Jet Sleds!
          Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej ígen TamTam; Fraktkostnaden UPS Air Expeditet för två Jet Sled Original, dvs ej Junior eller XL pulkor, vill jag minnas låg på cirka SEK 380:-. Jag har inga fakturor att verifiera med där jag sitter just nu. Vill du ha en exakt fraktkostnad får jag återkomma med den. Du kan ju även före beställning och leverans be Cabelas att maila dig fraktkostnaden för den eller de Jet Sled du tänker köpa. Kanske har Cabelas andra billigare fraktsätt också. Att fråga dem kostar ju ingenting.
            Go, Go, Go for the Jet Sleds!
            Old Firehand
            Märkligt Firehand det var inte igår kan jag tänka mej definitivt vid koll på UPS hemsida får jag helt andra resultat och mej veterligt tar de ut den faktiska kostnaden på Cabelas om det överskrider de 40%en de snackar om har inte handlat där på länge
            Kan vara nåt för dej i webbshopen Firehand kanske en bestseller finns inget brukbart här mej veterligt finns nog efterfrågan från alla ismetare/pimplare kanske jakt gubbar osv dock inga "Lowrancepriser" på dem!!!!! starkt mvh!
            Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-02, 16:20.

Kommentera

Helt riktigt det du skrev Old F, flätlina kontra nylonlina. Därför blir det ett lätt val för oss som jagar grov fisk. Hatar gummisnodds effekten. Bättre med lite mjukare topp bara. Men inte allt för mjuk heller. Precis anpassad ska den vara.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Märkligt Firehand det var inte igår kan jag tänka mej definitivt vid koll på UPS hemsida får jag helt andra resultat och mej veterligt tar de ut den faktiska kostnaden på Cabelas om det överskrider de 40%en de snackar om har inte handlat där på länge
                Kan vara nåt för dej i webbshopen Firehand kanske en bestseller finns inget brukbart här mej veterligt finns nog efterfrågan från alla ismetare/pimplare kanske jakt gubbar osv dock inga "Lowrancepriser" på dem!!!!! starkt mvh!
                Hej TamTam; Jag ska inom några dagar kolla UPS-frakten ordentligt beträffande Jet Sled original från Cabelas. De båda Jet Sled-pulkorna var inte emballerade utan bara ihoptejpade när de kom "from door to door". Förra året funderade jag faktiskt på att ta upp Jet Sled på www.trumman.com men besinnade mig eftersom det verkligen är dyrt att skicka skrymmande prylar som postförskott inom Sverige och jag har inte några andra isfiskegrejor på Trumman-sidan och därmed föll idén!
                Jag hör av mig igen!
                Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                  Helt riktigt det du skrev Old F, flätlina kontra nylonlina. Därför blir det ett lätt val för oss som jagar grov fisk. Hatar gummisnodds effekten. Bättre med lite mjukare topp bara. Men inte allt för mjuk heller. Precis anpassad ska den vara.
                  Hej Elanen; Jag har under senare år köpt upp mig på ett knippe finska DELFIN pimpelspön i olika längder, en del med korkhandtag och andra med foamhandtag både med mjukare glasfibertopp och lite styvare och hårdare plasttopp. De med korkhandtag gillar jag allra bäst. Tidigare körde jag med Fig-Lett och Ekorr-Johan vid lättare abborrpimpling och ABU´s Pimpel 2 vid pimpelfiske efter gös- och lake. Lakepimpling höll jag på mycket med förr på 1950-, 1960- och 1970-talen både runt Nockebybron och ute på Björken vid Sparin. Jag saknar idag riktiga isvintrar som det var vintrarna 1966, 1967 och 1968. Då var det kul att pimpla gös och lake! Alfonso Romo, min fiskekompis i Långsjön och Drevviken på 1960-talet, fick flera riktigt skapliga lakar på närmare 5 kilo utmed Nockebylandet och mina största fick jag vid Sparin en av dessa isvintrar.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand

Kommentera

Old F, jag kör också med Delfin. Men med förlängt handtag av kork, klinga av genomgjuten glasfiber och annan större toppögla av rostfri ståltråd. Spöet är perfekt för grisborre i större format.
                    Jag saknar verkligen riktiga vintar. Nu sitter man mest och drömmer om ett pimpel till helgerna.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Hej igen TamTam; Här kommer enligt tidigare löfte exakta besked gällande 2 st Shappell Jet Sled pulkor som jag köpte av Cabelas Inc, USA 5/12 2006. Nettovikten för de båda pulkorna var 23 lbs. Priset/st var USD 39.99 och sammanlagda priset USD 79.98. Fraktkostnaden UPS Air Expedited (door to door) var USD 35.00. Jag fick med mitt EoroCard/MasterCard betala USD 114.98 till Cabelas.

Min igår uppskattade fraktkostnad på SEK 380:- för det två Jet Sled pulkorna var alltså betydligt högre än de USD 35.00 jag fick betala Cabelas.
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand

Ps. En Jet Sled är inte så liten som den ser ut på bild. Måtten är (54"L x 24"W x 10"D), dvs 1,35 m lång, 0,6 m bred och 0,25 m djup. Det mesta får rum i denna pulka! Ds.
                      Senast ändrad av Old Firehand; 2007-12-03, 10:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X