Mäska från isen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mäska från isen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mäska från isen?

Jag har en sjö som jag brukar få bra med vitfisk i på sommaren, men på vintern har den varit heldöd. Jag har nu prövat att mäska lite från isen. Tror ni att det kommer att ge utdelning?

Någon som har någon idé om hur man skall få de stora mörtarna i sjön att nappa vintertid?

Mvh

micke

Du kan ju mäska med blod från abbore. Läste det i fj för några år sedan.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramon Dekker Visa inlägg
      Jag har en sjö som jag brukar få bra med vitfisk i på sommaren, men på vintern har den varit heldöd. Jag har nu prövat att mäska lite från isen. Tror ni att det kommer att ge utdelning?

Någon som har någon idé om hur man skall få de stora mörtarna i sjön att nappa vintertid?

Mvh

micke
      Du ska nog kanske gå något djupare och ha mer tålamod kallt vatten gör dem sega för att inte säga halvdöda och på sparlåga de äter betydligt mindre under vintern helt enkelt. lycka till
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Mäskning fungerar fint även vintertid. Men tänk på att hålla nere mängderna rejält och använd inte massa partiklar, typ majs. Har aldrig testat abborrblod. Vanligt ströbröd eller hönsfoder brukar funka fint.

Kommentera

Jag mäskade med hönsfoder, ströbröd och lite kokta hampafrön. Kanske överdoserade en aning, men min tanke var att man kanske kan erbjuda något godare än detta, typ maggot och därmed få lite fisk ändå..

På vilket djup bör man ha en mörtstuga ifall man nu ska kasta i en sådan? =)

Kommentera

Det låter krångligt att mäska med abborrblod? Trodde snarare att man skulle mäska med blod för att locka in abborren.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            2 svar
            245 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg ArvillaKovacek  
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            345 visningar
            0 gillar