Trögt pimpelfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trögt pimpelfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trögt pimpelfiske?

Tja, har varit ut några dagar och pimplat på de nya fina kärnisarna i södertörnstrakten d.v.s. Magelungen, Albysjön (tyresö) och nu idag Orlången. Har varit ute från ca 08:00 till 12:00 och knappt haft ett napp alla tre dagarna. Har kört med vanlig vertikalpirk och färgad trekrok med maggot på. Kan det vara för att det är ny blankis som gör att fisket är så dåligt eller är det alltid lika dåligt i ovannämda sjöar ?

Simma lungt

Jag, min pappa och min kompis var ute idag. Vi fick ca 10 abborrar, dock ingen riktig bjässe. Vi fick också några mörtar och 3 gäddor. 2 av gäddorna högg på blankpirk med maggot och den 3:dje högg på bottenmete med mört. Vi bommade också 2 gäddor. Och det här var våran första pimpeltur för i år :P
    Inget liv utan fiske

Kommentera

har ännu inte vart ute på isen ! förra året var det inget toppenår för is här nere i västragötaland så då var jag inte ute alls ! men första turen iår blir nog nästa vecka tror jag ! men jag kan rapportera hur fisket var

---------------------------- karpen i mitt hjärta

Kommentera

Beror inte så mycket på blankis Är mer att hitta borren. Polaren var ute på en sjö både igår och idag.
        Första dagen plockade han ett gäng stora. Största på 1,490 gram och 1,200 gram. Sen ett antal under den vikten. Idag var det trögare. Några matborrar dock och ett par stora tappade.
        Ska ut på Magis i morgon för premiärtur. Pliggar man med vertikal finns det i regel ganska tjock att få vid vassarna.
        Men jagar man stort med balans blir det en helt annan taktik och en del erfarenhet var man ska fiska.
        Fiske-Feber, tänk som en vad en stor abborre gör när det blir kallt i vattnet.
        Han sticker oftast till unfgefär samma områden år från år.
        Därför är det viktigt att lista ut var det är nånstans. Det är den stora spänningen med storborrefiske.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
          Beror inte så mycket på blankis Är mer att hitta borren. Polaren var ute på en sjö både igår och idag.
          Första dagen plockade han ett gäng stora. Största på 1,490 gram och 1,200 gram. Sen ett antal under den vikten. Idag var det trögare. Några matborrar dock och ett par stora tappade.
          Ska ut på Magis i morgon för premiärtur. Pliggar man med vertikal finns det i regel ganska tjock att få vid vassarna.
          Men jagar man stort med balans blir det en helt annan taktik och en del erfarenhet var man ska fiska.
          Fiske-Feber, tänk som en vad en stor abborre gör när det blir kallt i vattnet.
          Han sticker oftast till unfgefär samma områden år från år.
          Därför är det viktigt att lista ut var det är nånstans. Det är den stora spänningen med storborrefiske.
          Ja, ska nog ut imorn också men det blir nog på Orlången isåf, får väl hoppas att jag hittar dem bättre imorn. Som det ser ut så lär ju isarna hålla ett tag framöver, ska ju vara minusgrader veckan ut vad jag förstått, så då borde den bygga på sig rejält.

Kommentera

Ja du elanen, har inte så mycket erfarenhet av isfiske och det var en helt ny sjö som vi fiskade i. Men det var kul ändå
            Inget liv utan fiske

Kommentera

Var på Magis idag och hade ett klart godkänt fiske.På två man fick vi upp 6 fetborrar. Största på 8-7 hg.
              Vi tappade en del fetisar. Blir sparkfiske i morgon. Satan vad skönt det var med ett pimpel.
              Nu börjar man leva igen. Fiskfeber, det är just konsten att hitta borren i en ny sjö.
              Då blir du i regel ensam herre över borrestället.
              Ju mer du isfiskar ju mer rutin får du.
              Många gånger ser man nästan direkt på ett vatten var fetborrarna står. Blir en slags rutin.
              En sak kan du i varje fall glömma.
              Och det är att tro att sommar abborren uppehåller sig i närheten av där abborren är på vintern.
              Är två helt skilda fisken. Och då gäller det ju mest förstås stora abborrar.

Kommentera

Var också ute på magis idag o körde lite ismete. Fick två smågäddor på morgonen sen var det dött resten av dan. Pimlade lite bara för att ha nåt att göra när man sitter där o väntar men kammade noll på det.

Kommentera

Håller helt med dig elanen, nu leker livet. 3 dagars pimpelfiske här i Göteborg, har inte ens hunnit raka mig på 3 dagar men vad gör väl det med lite stubb när isarna ligger blanka o inbjudande.
                  GOTT NYTT ÅR

Kommentera

Rodan, var det du som satt vid Ågestabron med en liten knodd. Det var en del angeldon utsatt såg jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    463 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    1 svar
                    179 visningar