Trögt pimpelfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trögt pimpelfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Janne 84, vad menar du med kanonfiske. Gös beståndet har gått ner avsevärt på senare år.
    Exakt vad som är boven kan man inte säga generellt. Men klarare vatten, misslyckade lekbestyr, ojämn väderlek (speciellt vintrar utan is) gör väl sitt till. Kräftorna i sjön käkar nog en del rom också.
    Ok, vad jag menade med kanonfiske var att abborren var på hugget, hittade även nån som var lite grövre än tusenbröderna den största var på ungefär 4hg. Det duger för mig då det är helt okända vatten.

Simma lungt!

Kommentera

Ursprungligen postat av FISH FOR I Visa inlägg
      Hmmm. Jobbade du i hästhagsskolan för typ 15-20 år sen?
      Ha! Kollade bilderna dina o du e ju fan lille Björn som hängde med Gabriel! Satan vad tiden går...

Vilket slit det var med dig, Gabbe, ALDO (Jeeeeeesus säger jag), Kalle o Kristian...

:-)
      Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2009-01-01, 20:26. Anledning: Babord om styrbord
      [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
      -Ta med skräpet hem.
      -Var ödmjuk.
      -Njut. Sluta hetsa o stressa.
      -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
        Ha! Kollade bilderna dina o du e ju fan lille Björn som hängde med Gabriel! Satan vad tiden går...

Vilket slit det var med dig, Gabbe, ALDO (Jeeeeeesus säger jag), Kalle o Kristian...

:-)
        Yes!! Haha! Gött mos!

Kommentera

Trögt va bara förnamnet på Orlången idag, fick ett (1 ! ) napp på flera timmars pimpel...
          Jag tror avsaknaden av maggots va nyckeln, fan vet!
          Men det va en tävlig där oxå, så hela isen såg ut som en ost , samt att det drällde av skridskofantaster..

Nya tag!!

Kommentera

Bra fiske på Magis idag. Många fetborrar kom upp. Ingen gick lottlös av oss 5 fiskande.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Magelungen nästa verkar det som..... En undring bara, parkar man vid ågesta-vadetnuheter lämpligast eller finns det vettigare ställen?
              Kanske slår i 4wd:n å kör ut mitt i sjön, kan ju knappast va p-förbud där(!?)

Kommentera

Fullifan. det finns massor med parkeringsplatser runt sjön. Är sen förbjudet att köra ut på sjön. Garanterat att polisen kommer ganska fort.
                Nordmarksvägen är ju bystad med platser. Gå bara rakt ner till sjön därifrån.

Kommentera

Någon som har testat Trehörningen? Var där i fredags och testade på förmiddagen, men det var väldigt trögt. Inte fören sista 10 minutrarna högg de 2 första för dagen, väldigt väldigt små ska tilläggas. Jag har pimplat där tidigare år och då har det varit ganska bra fiske. Men nu var det riktigt dåligt, vilket kan ha att göra med att vi inte hade maggots med oss också. Men men, det blir till att testa Orlången och Magis.
                  Senast ändrad av Lille-Skutt; 2009-01-05, 15:34.

Kommentera

Trehörningen är knappt en sjö. Mer åt träsk. Är en av dom sämsta sjöar i Stockholm.
                    Grund och så problemfylld med syrebrist. På sommaren är den så igenväxt att det knappt går att kast ut ett drag eller jigg utan att få skit på kroken.
                    Om vi nu talar om samma sjö i Huddinge vid Ågestavägen.
                    Ge upp den pölen och sikta på nåt bättre.

Kommentera

Aaaah, nu e man laddad för Magelungen då! !

Krävdes inte mer än lite starköl (Landsorts Lager) för att stämningen skulle komma tebax.

Nu är abbisarna illa ute, hur är gös-beståndet i den pölen förresten?
                      Är det nån vits att ta med sig metspöt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      463 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lyly19
                      av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      1 svar
                      179 visningar