Ursprungligen postat av Holme
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad säger man till dom som fiskar med gäddsax?
Collapse
X
-
Enl BeBest så ska dom vittjas minst en gång per dygn men vet inte om det lagstadgat. Se http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=2984C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av roach master Visa inläggNej jag såg när dom la i saxarna igår o såg när dom kom o vittjade idag så uppsikt har dom ju inte.
Kommentera
-
Tillhör sjön något fiskevårdsområde?, prata med ansvarig person där.
Är det inte så är det ju mycket möjligt att de fiskar på enskilt vatten med egen fiskerätt, då har du inte mycket att sätta till tyvärr. Desstom så lär du ha tillstånd själv om du skall fiska där, så kolla upp allt sådant innan du ger dig in i en debatt. Så det inte slutar med att du inte får fiska där alls.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggVad heter sjön?
Nej, men det hör till vänern, men jag vill inte säga exakt vart för fisket har gått ganske bra där eller så har vi bara haft flyt...I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Ursprungligen postat av roach master Visa inläggDet du...
Nej, men det hör till vänern, men jag vill inte säga exakt vart för fisket har gått ganske bra där eller så har vi bara haft flyt...
Saxat från Fiskeriverkets hemsida:Insjöfisket
Det svenska insjöfisket är ett småskaligt fiske som bedrivs på ett flertal arter med passiva redskap. För fiske på allmänt vatten i de fem stora sjöarna Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön krävs yrkesfiskelicens, medan fisket i de övriga sjöarna bedrivs med stöd av enskild fiskerätt, där licens inte är ett krav.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggVänerns fiskerätt är väl statlig om jag inte har fel, då gäller en typ av allemansrätt, då kan jag sätta mina skor på att dem gör fel.
Saxat från Fiskeriverkets hemsida:Insjöfisket
Det svenska insjöfisket är ett småskaligt fiske som bedrivs på ett flertal arter med passiva redskap. För fiske på allmänt vatten i de fem stora sjöarna Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön krävs yrkesfiskelicens, medan fisket i de övriga sjöarna bedrivs med stöd av enskild fiskerätt, där licens inte är ett krav.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggÄr det innanför kilometerreggeln så är det enskilt vatten.. alltså inte allmänt. Skulle tro att det är såhär i detta fallet.
Kommentera
-
Jag tycker att du ska forska lite och se ifall de har rätt att fiska med saxar.
Om de inte har rätt så anmäler du det till Länsstyrelsen och om de har rätt så låter du dem fiska med saxar.
Förstöra bara för att man anser att det är fel ska man inte göra.
Det är lika illa som när djurrättsaktivister släpper ut minkar. Korkat och brottsligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggÄr det innanför kilometerreggeln så är det enskilt vatten.. alltså inte allmänt. Skulle tro att det är såhär i detta fallet.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera