Vad säger man till dom som fiskar med gäddsax? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger man till dom som fiskar med gäddsax?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
    vad jag har fått lära mig måste man ha ständig uppsikt över saxarna. har svårt att tro att dessa gubbar har det.

mitt tips är att prata med den fiskevårdsansvarige för sjön.
    Nej jag såg när dom la i saxarna igår o såg när dom kom o vittjade idag så uppsikt har dom ju inte.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Enl BeBest så ska dom vittjas minst en gång per dygn men vet inte om det lagstadgat. Se http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=2984
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
        Nej jag såg när dom la i saxarna igår o såg när dom kom o vittjade idag så uppsikt har dom ju inte.
        Vad heter sjön?

Kommentera

Tillhör sjön något fiskevårdsområde?, prata med ansvarig person där.

Är det inte så är det ju mycket möjligt att de fiskar på enskilt vatten med egen fiskerätt, då har du inte mycket att sätta till tyvärr. Desstom så lär du ha tillstånd själv om du skall fiska där, så kolla upp allt sådant innan du ger dig in i en debatt. Så det inte slutar med att du inte får fiska där alls.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
            Vad heter sjön?
            Det du...

Nej, men det hör till vänern, men jag vill inte säga exakt vart för fisket har gått ganske bra där eller så har vi bara haft flyt...
            I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
            Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
              Det du...

Nej, men det hör till vänern, men jag vill inte säga exakt vart för fisket har gått ganske bra där eller så har vi bara haft flyt...
              Vänerns fiskerätt är väl statlig om jag inte har fel, då gäller en typ av allemansrätt, då kan jag sätta mina skor på att dem gör fel.

Saxat från Fiskeriverkets hemsida:Insjöfisket
              Det svenska insjöfisket är ett småskaligt fiske som bedrivs på ett flertal arter med passiva redskap. För fiske på allmänt vatten i de fem stora sjöarna Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön krävs yrkesfiskelicens, medan fisket i de övriga sjöarna bedrivs med stöd av enskild fiskerätt, där licens inte är ett krav.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
                Vänerns fiskerätt är väl statlig om jag inte har fel, då gäller en typ av allemansrätt, då kan jag sätta mina skor på att dem gör fel.

Saxat från Fiskeriverkets hemsida:Insjöfisket
                Det svenska insjöfisket är ett småskaligt fiske som bedrivs på ett flertal arter med passiva redskap. För fiske på allmänt vatten i de fem stora sjöarna Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren och Storsjön krävs yrkesfiskelicens, medan fisket i de övriga sjöarna bedrivs med stöd av enskild fiskerätt, där licens inte är ett krav.
                Är det innanför kilometerreggeln så är det enskilt vatten.. alltså inte allmänt. Skulle tro att det är såhär i detta fallet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
                  Är det innanför kilometerreggeln så är det enskilt vatten.. alltså inte allmänt. Skulle tro att det är såhär i detta fallet.
                  Så kan det mycket väl vara, men jag vet ju inte exakt hur det ligger till i detta enskilda fall, tanken var väl att ge trådskaparen lite kött på benen om det skulle komma till en dispyt.

Kommentera

Jag tycker att du ska forska lite och se ifall de har rätt att fiska med saxar.
                    Om de inte har rätt så anmäler du det till Länsstyrelsen och om de har rätt så låter du dem fiska med saxar.

Förstöra bara för att man anser att det är fel ska man inte göra.
                    Det är lika illa som när djurrättsaktivister släpper ut minkar. Korkat och brottsligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
                      Kilometerregeln? 300 meter är det väl som gäller?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      245 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      343 visningar
                      0 gillar