va ute igår en sväng men inget gick vår väg. hittade ingen som hade levande mört så det fick bli gamla nedfrusna mörtar. vi kom ut vid ca 10,00 och satte upp 4a ismete spö och ett gäng angeldon. det gick ett tag sen började det fälla på det ena spöt o det va det enda som det fällde på hela dagen. blev två 2 kilos o sen en liten till.
[FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]
Skulle ut idag men det gick åt helvete. Skulle först köpa mört men de va slut. Då tänkte vi att man kanske kan pimpla upp nå smått att angla med men då ville inte borren va med.. Det gick inte att borra, den tog inte! Men men, bara att ta nya tag nån annan dag...
Dagen innan julafton var jag, MiekoFishing-Svenne samt Roppin ut och provade i havet utanför Luleå. Isen var tunn som satan, jag trampade igenom ena benet men blev inte blöt tack vare bra kläder.
Sen slutade dagen med att Svenne fick en stor(6 kg) gädda, Roppin fick en massa små gäddor och jag fick....ingen gädda....suck....
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
jag var ut och anglade igår på sjön i byn där jag bor, det gick inte så bra fick bara 2st snippor och hade tre fällningar. det blåste utav bara den på sjön.
Kommentera