"Överbliven" plastbit till mina angeldon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Överbliven" plastbit till mina angeldon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Överbliven" plastbit till mina angeldon

Mina angeldon är mer eller mindre identiska med det på bilden, det följde även med en liten plastbit som syns på den andra bilden. Jag kan inte komma på vad den är till, har även frågat andra och ingen av dem kan svara, google har inte hjälpt mig heller.

Vet någon av er vad plastbiten är till för?
    Bifogade filer

Hur stor är den lilla saken då?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Här hittade jag en bild på ett kit där även plastbiten är med, som du ser så är den ungefär lika stor som pangmekanismen.
      Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av lodur Visa inlägg
        Mina angeldon är mer eller mindre identiska med det på bilden, det följde även med en liten plastbit som syns på den andra bilden. Jag kan inte komma på vad den är till, har även frågat andra och ingen av dem kan svara, google har inte hjälpt mig heller.

Vet någon av er vad plastbiten är till för?
        Har igentligen ingen aning om vad det är - men har alltid trott att det är nån typ av hållare för donen under transport ? Har man donen i ngn form av trälåda eller dyligt och slår en skruv eller en spik i det lilla hålet så känns det iaf liiite logiskt?

...men som sagt: vet ej säkert ?

Jag har aldrig anglat själv (jo för 100 år sedan) men fått frågan många ggr då jag jobbar i butik

Senast ändrad av LarsÖ; 2009-01-11, 19:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg
          Har igentligen ingen aning om vad det är - men har alltid trott att det är nån typ av hållare för donen under transport ? Har man donen i ngn form av trälåda eller dyligt och slår en skruv eller en spik i det lilla hålet så känns det iaf liiite logiskt?

...men som sagt: vet ej säkert ?

Jag har aldrig anglat själv (jo för 100 år sedan) men fått frågan många ggr då jag jobbar i butik

Du har säkert helt rätt, det bör i alla fall inte kunna hänga ihop med själva mekanismen eftersom exakt likadana angeldon säljs utan denna plastbit.

Kommentera

Jag har en hink där det sitter 10st sådana plastbitar skruvade på utsidan. Man hänger angeldonen i plastbiten. Kanon när man ska ut, man tar sin hink och får med sig 10 don i ett handgrepp.
            Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
            Full fart spar tid
            http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            449 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lyly19
            av lyly19

Arbetar...
            X