Ismete efter gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete efter gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismete efter gös

Jo det är så att jag har lite problem med att få gös när jag ismetar. Vad säger ni en eller tvåkrokstackel, var, tafsmaterial? Tacksam för alla tips.

Att sägas är väl också att jag fiskar till största delen i insjöar i Östergötland.

Nu får det ta och bli is.
    Mamma sa att jag fick fiska hur mycket jag ville.

jag "lånar" din tror här lite om det går bra?

Vilket djup finner man Gösen under vintern?fiskar i mälaren om det skulle vara olika?
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Jag kör 15 lbs drennan 7-strand med två trekrokar stl. 8.. funkar hur bra som helst.

Kommentera

Canelle Supratress 5 eller 8kg's och en eller två 6:or beroende på betets storlek.
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Cannelle supratress är bra, tro mig!
          MVH Supratress

Kommentera

Fly Fisherman i Järfälla...bor du inte i Stockholms, så kör postorder. Helt klart en av de bästa tafsmaterialen jag använt. Rekommenderas!

Kommentera

Gös fiske i mälaren.

Till kiwi... Det finns en bok om just ismete tror den heter "Modernt ismete" Den hadlar om det mesta inom ismete och det står endel saker om mälaren till och med tror jag.. TRor det stor typ 5-15 meter eller prova dig fram från uddar typ citat: Om du fiskar vid en udde prova sätt upp spöt på tex 50, 75, 100 meter från land för att testa vart fisken står.."Gösen & abborren gillar norsen bäst i mälaren tror jag det stog också....
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by m@
                Fly Fisherman i Järfälla...bor du inte i Stockholms, så kör postorder. Helt klart en av de bästa tafsmaterialen jag använt. Rekommenderas!
                Kan nästan garantera att det låter annorlunda när säsongen är slut. Kompisen brände två gäddor efter varandra p.g.a avbiten tafs när han använde Canelle. Så inte är den så bra som P-U och m@ påstår.
                Men till gös duger den nog...

Kommentera

KG? Du drar jävligt snabba slutsatser baserade på vaddå? P-U har kört med materialet mer än denna säsong utan incidenter med tafsbrott på cannellen, jag har haft ETT missöde med ett brott på tafsen, men som jag får tillskriva klantig hantering. jag skulle tro att i likhet med mitt missöde, så är hans orsaker sprungna ur klantigt hanterande av själva knytandet av tafsen. Samma sak har hänt med Proleadern. Avgörande för en väl fungerande tafs är att knutarna utförs korrekt! Grinner "skaver" för mkt på materialet...efter jag lärt mig läxan har problemet heller aldrig uppstått efter det :-)

Kommentera

sjyst Kenta!får väl testa det du just sa!

skitfiske! //kiwi

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    344 visningar