lets get it on!!! the big, monstreous, nervwrecking M@ versus the experienced, the old man! FIGHT FIGHT FIGHT !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete efter gös
Collapse
X
-
Insjögäddor på 9,8 kg och 9,6 kg och ett antal hyfsade till bara i höst. Still going strong... Jag kör Cannelle Supratress till det mesta (25 kg brottstyrka) och har så gjort rätt länge. Ett enda tafsbrott hittills och det berodde på tveksam knut i kombination med att jag försökte lyfta upp ett helt träd från några meters djup. Den har aldrig gått av i samband med fiskdrill och jag misstänker att det lär dröja innan den gör det. Ibland funderar jag på om Du häver ur Dig saker bara för "sakens skull" eller om Du verkligen har på fötterna när Du kommer med Dina utsagor, KG?Senast ändrad av supratress; 2003-12-20, 12:33.
Kommentera
-
Vilken knut använder du för att knyta tafsmaterialet?Originally posted by m@
KG? Du drar jävligt snabba slutsatser baserade på vaddå? P-U har kört med materialet mer än denna säsong utan incidenter med tafsbrott på cannellen, jag har haft ETT missöde med ett brott på tafsen, men som jag får tillskriva klantig hantering. jag skulle tro att i likhet med mitt missöde, så är hans orsaker sprungna ur klantigt hanterande av själva knytandet av tafsen. Samma sak har hänt med Proleadern. Avgörande för en väl fungerande tafs är att knutarna utförs korrekt! Grinner "skaver" för mkt på materialet...efter jag lärt mig läxan har problemet heller aldrig uppstått efter det :-)Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Jag har aldrig rekomenderat canellen för gäddfiske, jag har bara kört den på abborre och gösfiske och där har canellen varit den överlägset bästa mot gäddans tänder, vid mete, jiggning kastande med småbeten som annars störs av en stel tafs.
Alrig haft ett tafsbrott på två års hårt användande av Canellen!
5 och 8kilos canelle supratress har kevlarfibrer och rostfri wire sammanflätat i en enda tråd, 12kg's och uppåt har en kärna med coating och då har jag dragit en kanske förhastad slutsats i jämförelse med den i mitt tycke osäkra/dåliga ProLeadern....JockeVEkoln vi får ta ett ismetepass å snacka lite tafsmaterial
På gäddfiske vill jag ha ordentlig Wire!!!Senast ändrad av Push-Up; 2003-12-20, 15:28.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Lätt å vara kaxig, men på ismetet är jag utan BBRF:effekten dvs. livsfarlig.....
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Du kan fundera hur mycket Du vill. Men när det gäller Canelle i lägre brottstyrka så kan jag bita av den lätt. Kan jag det så kan gäddorna. Hur det är med 25 kilosen vet jag inte. Ta tex Proleadern med högsta dragstyrkan, den kan jag inte bita av och har fungerat bra vid praktiskt fiske.Originally posted by supratress
Insjögäddor på 9,8 kg och 9,6 kg och ett antal hyfsade till bara i höst. Still going strong... Jag kör Cannelle Supratress till det mesta (25 kg brottstyrka) och har så gjort rätt länge. Ett enda tafsbrott hittills och det berodde på tveksam knut i kombination med att jag försökte lyfta upp ett helt träd från några meters djup. Den har aldrig gått av i samband med fiskdrill och jag misstänker att det lär dröja innan den gör det. Ibland funderar jag på om Du häver ur Dig saker bara för "sakens skull" eller om Du verkligen har på fötterna när Du kommer med Dina utsagor, KG?
Det jag vänder mig mot är nedsablingen av Proleader samtidigt som Supratressen höjs till skyarna. Jag har praktiskt erfarenhet av att det inte riktigt är så enkelt.
Men siktar man på gädda så är nog riktig wire det absolut bästa alternativet.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
För övrigt litar jag på att mina teamkollegor bänder fett då. Jag tänker sitta i min karpstol på stranden och dirigera trupperna!
Kommentera