Död betesfisk vid ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död betesfisk vid ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Jan O
    Jag är jätteförvånad, menar ni att död sill skulle vara bättre än tex levande mört/Nors mfl???? Har ni kört båda betena samtidigt, för att jämföra sas...
    Med min kommantar menade jag bara att död strömming funkar, inte att det är bättre än levande bete. Får jag välja så tar jag levande, men man ska inte stanna hemma bara för att man inte har det.

/Martin

Kommentera

Under dagens fiskepass så hade jag på en gulflytkula på tafsen när jag tog min största gädda. Det kanske är någonting man kan tänka sig när man kör med dead-bait. Det blir en extra aktraktor. Det finns många andra varianter också på vad man kan använda som det lilla extra lull-lullet. Gå och dra i linan lite då och då är nog inte så dumt med DB...

Kommentera

Om det är snö på isen, och därmed också väldigt mörkt i vattnet, är levande "nästan ett måste". Med klar kärnis så funkar dött lika bra. När snön gjort sikten dålig krävs det ett bete som far omkring lite för att gäddan enkelt ska kunna registrera det men om det är "rent tak" på sjön kan du lika gärna fiska med deadbait - det är mina erfarenheter.
        -----------

<"))))><

Kommentera

Jann jag såg det där också.. Dom sa att det pågick i 10 minuter .. Men sen stack gäddan och tog en 5 hg istället..

Kommentera

Originally posted by Peter Larsson
            Om det är snö på isen, och därmed också väldigt mörkt i vattnet, är levande "nästan ett måste". Med klar kärnis så funkar dött lika bra. När snön gjort sikten dålig krävs det ett bete som far omkring lite för att gäddan enkelt ska kunna registrera det men om det är "rent tak" på sjön kan du lika gärna fiska med deadbait - det är mina erfarenheter.
            Men om man borstar bort snön på en yta runt hålet då?
            Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Jann, du tänker nog på programmet blå planeten, iövrigt så simmade gurkan iväg utan att ha tagit den randige om jag kommer ihåg rätt.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Pröva! Har du några fesna mörtar, så testa med dem. Gårdet,sågårdet!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det går visst att ismeta med deadbait, tog senast i dag en gädda på 4+ på stendöd strömming.
                  Självklart är det effektivare med levande bete, men i brist på det funkar det allt med dött.

Kommentera

Alla mina erfarenheter av deadbait har varit dåliga, riktigt dåliga faktiskt

Kommentera

Jag har fiskat mesta dels med död mört men har inte märkt någon skillnad när jag provat med levande. Så länge som betfisken hänger rätt så tycker jag inte det spelar nån roll.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X