Död betesfisk vid ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död betesfisk vid ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by realking
    Jag har fiskat mesta dels med död mört men har inte märkt någon skillnad när jag provat med levande. Så länge som betfisken hänger rätt så tycker jag inte det spelar nån roll.
    Hur ska den hänga?
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Jag har bara haft negativa erfarenheter av deadbait, har nästan inte fått någonting på det, trots att jag har försökt rätt mycket...

Kommentera

Jag och killarna i vår klubb kör uteslutande med död sill när vi metar gädda från isen. Fördelen är att gäddan är väldigt köldstel på vintern och väljer gärna ett dött bete framför en levande. Och samtidigt så sorterar man bort väldigt mycket smågäddor men då krävs det att man har stor sill. Dom e tyvärr väldigt svåra att få tag i i stockholm. Men ge det en chans. Du kommer inte att bli besviken. Förra året tog vi mer än tio gäddor över 10 kg och samtliga på död sill. Med levande mört fick vi inte många över 5 kg.
        Där satt den...eller?? jo den e kvar!!!!

Kommentera

Originally posted by Esox
          Jag och killarna i vår klubb kör uteslutande med död sill när vi metar gädda från isen. Fördelen är att gäddan är väldigt köldstel på vintern och väljer gärna ett dött bete framför en levande. Och samtidigt så sorterar man bort väldigt mycket smågäddor men då krävs det att man har stor sill. Dom e tyvärr väldigt svåra att få tag i i stockholm. Men ge det en chans. Du kommer inte att bli besviken. Förra året tog vi mer än tio gäddor över 10 kg och samtliga på död sill. Med levande mört fick vi inte många över 5 kg.
          Ok. Jag tänkte främst på död mört och abborre nu. Men sill verkar fint, luktar väl mycket?
          När ni kör sill, kör ni färskt eller upptinat?
          Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X