Tafsar ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tafsar !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att köra med textiltafsar till gädda är att be om tafsbrott, vilket en mycket god vän till mig nyss ha fått erfara:-) En ordentlig wire är det ända rätta. Personligen fillar jag FOX EasyTwist men det finns många bra märken att välja mellan. Och kör inte för kort tafs. Finns ingen bra usräkt att köra en tafs på 30 cm.
    *TeamStock for life*

Kommentera

Känner en kille som kör 0.51 fireline som tafs vid gäddmete, han har dragit många runt 8 och massor av mindre på det utan några problem.

Själv kör jag dock med runt halvmetern FOX easy twist 30lbs och två st åttor eller sexor.

Kommentera

Foxprylar är ju dyra men håller bra kvalite, men vad ligger priset på easytwisten? och hur många meter wire är det?
        ...

Kommentera

Markin: Vet inte exakt vad det kostar, tror den ligger på 20 meter. Ett tips är att köpa från England. Om du köper några spolar tjänar du en del på det.

Kommentera

119 spänn för 25meter på berras söder, så det är billagare än sevenstrand som kostar runt 120 för 20meter

Kommentera

Okej. kör själ med 7-strand men det kanske är värt att prova på easytwisten då
              ...

Kommentera

tror 7-strand ligger på 4-5 pund i england lite billigare en i sverige
                Tube for life

Kommentera

fiskmix: 3.99

Kommentera

jag kör med berkleys coatade wire... den tycker jag funkar bäst och man får inte så lätt skador på den...
                    oskar (ogge) stenberg

Kommentera

Har personligen landat och återutsatt ca 150 gäddor under enbart isfisket med Pro-Leader senaste två vintrarna,och inte råkat ut för ett enda tafsbrott.Då snackar vi inte enbart snipor,utan även ett flertal större pjäser på runt 8-11 kg.Detta är förstås enbart mina egna erfarenheter,dock avser jag att fortsätta med ovannämnda tafsmaterial tills något ännu bättre dyker upp.Tänker inte avslöja namnet på sjön jag fiskar i;It is for me to know and for you to find out!!!Skitfiske på er gott folk...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      351 visningar
                      0 gillar