Hjälp tack..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp tack.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp tack.....

Hej alla galna angelfiskare.
    Har nu inhandlat mörtstugar för att slippa åka omvägar för att köpa mört. Men problemet är att jag inte riktigt säker på nått "mörtgrötrecept"
    Har fått tips på 4dl vatten kokas med 4dl havregryn. Blanda i kummin å en burk majs å i mörtstugan....

Nån med bra erfarenhet som kan hjälpa mig....

Tack å skit fiske på er

Tjena!
    Jag köpte en blandning de säljer i min lokala fiskeaffär. Blandar bara med vatten. Typ som ströbröd med mycket kryddor och doft.
    Men min pappa brukar koka linfrögröt på linfrökross. Sen tillsätter han anis och fänkålskryddor.
    Ett annat tips är att göra storkok. Sedan forma bollar stora som tennibollar och frysa in styckvis. Lätt att lägga i maten nästa gång det ska fyllas på osv.
    Jag brukar hänga upp mina bollar =) i kassler nät, mitt i buren.
    Men men pappa brukar smeta in "gångarna" med nykokt gröt.

Kommentera

Jag har alltid kokt gröt på linfrö, och krossat linfrö funkar kanske bättre för att det håller ihop gröten bättre, inga kryddor eller annat muckelimuck, detta har funkat bra för mig.
      Tipset ovan att göra storkok och frysa in bollar är en mycket bra idé.

Kommentera

Ursprungligen postat av nickepikeking Visa inlägg
        Hej alla galna angelfiskare.
        Har nu inhandlat mörtstugar för att slippa åka omvägar för att köpa mört. Men problemet är att jag inte riktigt säker på nått "mörtgrötrecept"
        Har fått tips på 4dl vatten kokas med 4dl havregryn. Blanda i kummin å en burk majs å i mörtstugan....

Nån med bra erfarenhet som kan hjälpa mig....

Tack å skit fiske på er
        sluta krångla till de köp skogholmslimpa mörtarna älskar de minst en halv limpa per stuga går bra med färdigskivat..

/Fredrik

Kommentera

Jag kokar linfrön.. tills det blir en smet, sedan blandar jag i ströbröd, socker, mjöl... Blir grym deg som inte löser upp sig... Fungerar perfekt, var just o kolla mina 2 stugor.. ca 200st STORA Mörtar i

Kommentera

Lägg i bollar, och smeta in ingångarna!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
            2 svar
            372 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X