Ron Thompson ismetespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thompson ismetespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av supratress
    Jag kör med Ron thompsonspöna. Tycker de är rätt sköna, faktiskt. Styvheten gör ju att man kan lägga bra med press på "gröningarna". Men visst kunde de vara lite mer följsamma när man har fisken på kort lina. Okuma har tagit fram ismetespön med en hyfsat mjuk topp, medan resten av spöt är rätt styvt. Tycker iofs de är i längsta laget men annars verkar de mycket bra.
    Jag vet inte vilket Okuma-spö menar du men jag Okuma Booster Scuba (30-100 gr, 140 cm) som är jätte styva i klingan men toppen (~35 cm) är mjuk men jätte stark samtidigt. Är det ismetespö eller inte, jag använde det till det ändamålet och funkade perfekt.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

El schorcho

Har kört med Fairpoints Fish Logic ice pike en säsong och har funkat grymt bra! Lagom hårda men med förlåtande toppdel vilket känns bra på isen. Har tagit ett gäng hyfsade gäddor med topp på 10,5 med dem och det har aldrig varit några bekymmer! Kände på Okumaspöna och det känns som de är pilkspön som de säljer som "ismete"-spön. Vet inte vilka som har Fish Logic-spöna men jag köpte mina på Sporting.

Kommentera

jag har dom vita ron thompson spöna och dom är kanon schyssta men ena gick sönder då fick jag det svarta i utbyte och det spöt är ju som en grov rundstav på 4 fot helt jävla stelt ....så jag köpte mig ett red pilker som oxå är jävligt schysst men det bästa är mitt hemma gjorda....

Kommentera

Ursprungligen postat av El schorcho
          Har kört med Fairpoints Fish Logic ice pike en säsong och har funkat grymt bra! Lagom hårda men med förlåtande toppdel vilket känns bra på isen. Har tagit ett gäng hyfsade gäddor med topp på 10,5 med dem och det har aldrig varit några bekymmer! Kände på Okumaspöna och det känns som de är pilkspön som de säljer som "ismete"-spön. Vet inte vilka som har Fish Logic-spöna men jag köpte mina på Sporting.
          Jag vet inte om du menar Okuma Booster Scuba, men det spöet känns inte alls som pilkspö. Toppen är ganska stark men mjuk. Jag upplever att jag kan pressa fisken riktigt hårt med det spöet. Jag kan göra riktig mothugg och den mjuka toppen funkar som en rejäl stötdämpare. Mkt bra spö.
          Tight lines!
          CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
          2 svar
          247 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg ArvillaKovacek  
          Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
          2 svar
          351 visningar
          0 gillar