Pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpelfiske

Hallå!
    Jag och 2 stk kompisar var ute på en av våra lokala sjöar och skulle prova på att pimpel fiska, för mig var det första gången. Mina kompisar har varit ute några gånger fast inte iår.
    Vi var ute i 3 timmar utan ett enda napp, så jag tänkte kolla här efter lite tips allt möjliigt, vart fisken håller hus under vintern,(just nu ligger det ett tjock lager snö påisen) m.m. Vi har hört att andra fiskare har haft god fiske lycka i samma sjö. Fräst ute efter abborre, men även nån liten gädda hade suttit fint.
    Vi var ioförsig inte runt om hela sjön men tyckte ändå vi borde fått nåt napp även där vi satt.
    Tack på förhand.

satt du vid samma hål hela tiden så garvar ja :p

Kommentera

Pimpelfiske är inget man lär sig på ett nafs. Säger det av egen erfarenhet.
      Man blir heller aldrig fullärd har jag förstått. Alltid upptäcker man nåt nytt.
      Det är själva tjusningen. Att du inte fick nåt är rätt vanligt för vilken pimpelfiskare som helst.
      Fast kanske inte om man går och fjuttar med minipirk och maggot. Nån liten pinne är det svårt att inte lura på kroken. Fast du kanske satt i ett och samma hål som nån skrev. Då kan man gå bom nästan varje gång.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ja vill du ha fisk, mest smått då och gädda... Så borra hål vid vassen och utanför på 2-3 meters djup. Fiska i hålet nån minut och borra sedan 5-10 meter bort så måste du tillslut hitta fisk

Kommentera

Naturligtvis kan ni ju ha varit på fel ställe men det är ju med pimpel som med allt annat fiske.
          Ibland stämmer ingenting! prova igen och variera djup till du hittar fisken.

Conny
          http://team-vraken.zoomin.se/
          [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
          http://www.team-vraken.blogspot.com/
          [/FONT]

Kommentera

prova olika djup, byt ofta hål. Om abborren är seg så prova kanske en mormyshka eller en pirk med en tafs med en mormyshka. Mindre abborar hugger ofta när man håller pirken still. Utanför vassar står nästan alltid mindre abborrar.

Kommentera

nej vi satt inte vid samma hål hela tiden :P men tack för alla tipsen ska nog ut en sväng i morgon igen. Var ute förra veckan och lyckades faktiskt få ett napp.

Kommentera

Leta vid branterna 6-8 meter funkar i mina sjöar använd vm pirk tror jag do
                dom heter med länk röd och gul maggot har funkat bäst för mig. Och stanna inte vid samma håll ge varje håll ca 7-10 min byt sedan det viktigast är att hitta var abboreb står har man väl gjort det så brukar det rulla på

Kommentera

sjöar som är grundare än 10 meter bör undvikas om man vill ha bra pimpelfisken, leta rätt på någon djup sjö och satsa på grundplatåer där det är 5-12 meter med större djup runtomkring.

Kommentera

Att sjöar som är grundare än 10 meter bör undvikas ?. Har ingen som helst betydelse vilket djup en sjö har för att få bra fiske. GösMicke, du kan inte mena allvar när du ger ett sånt uselt råd.
                    Det handlar ju om istället hur man hittar sin fisk. Och på köpet kan bärga den.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    247 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    356 visningar
                    0 gillar