Ismete - Taktik ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete - Taktik ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja,, du Danne. Vad säger man? BeBest har redan sagt det!
    Vi har lagen om alltings djävlighet, förstås!
    Naturlagen som gör att fiskekamraterna, som använder likadana agn eller beten, och fiskar på samma djup, får fisk men inte du.

Jag har ett dåligt år och är utsatt för den lagen i år. Förra året så var det nästan bara jag som fick fisk.
    Men i år kan vilken självutnämd isfiskeguru som helst ta mer fisk än mig, utan att loda djup och sätta fast mörten med 312 krokar så att den är stel som en pinne.
    !!!!!

Kommentera

För väl är att snart är det vår och isförbannelsen snart är över . Inte för att jag på något vis är missnöjd över resultaten, utan för att mer normalt fångsgivande metoder får ta vid.

Mitt post om över 1000 fisklösa mörttimmar var för att sätta en relation till Kenta_85´s inlägg om att anse 40-50 minuter mellan hugg vara ett trögt fiske. I många sjöar kan det anses som ett enastående fiske och sjöar kan inte inbördes jämföras med varandra.
      Om det så gick att fiska efter en mall som passade alla sjöar och fiskare skulle all charm med fiske förtas.

Gudskelov att det fortfarande finns frömmar att uppnå.

/ Danne

Kommentera

Danne, slit lönars sig alltid i längden, kör på bara

btw, så känns det som att denna vinter har varit otroligt rik på "flytnissar" som drar 10+ fisk, en har aldrig fått en över fem å så vipps så sitter en feting, en annan går å skiter i bushen å då tar polanr nappet på hans grejjer ,13+pike, en snubbe får sin första ismetepike 10+ osv. Fiske är aldrig rättvist, men slit lönar sig så småning om och i slutändan jämnar det ut sig
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag tittade tillbaka på inläggen och förstod det!
          Men jag var tvungen att lägga ett lite bildande inlägg.
          Jag har väl jobbat inom skola och fritid för länge och blivit yrkesskadad! ( Men visst stämmer det där med lagen! )
          !!!!!

Kommentera

Ni har så rätt!

Intressant det ni båda talar om. "Lagen". Blickar jag tillbaks i fångstrapporterna så finner man snabbt att det är "varannat-år-fiske" mellan mig och kollegan/konkurrenten. Det handlar inte om ett par fiskar hit och dit, utan resultaten visar sina tydliga spår om att fångsterna oftast görs av en och samma individ.

Kanske psykologi ska uppgraderas som bidragande fiskfångar-faktor framöver

Slumpgeneratorn och turen gör ut sin rätt med tiden.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            495 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lyly19
            av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
            2 svar
            348 visningar