Är det någon som sett eller hört om det någonsin pimplats eller ismetats upp en ål från is på vintern?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ål från isen?
Collapse
X
-
Ok. Ville ha lite reaktioner bara. Tydligen inte allt för vanligt.
Varför jag undrade:
Min polare fick nämligen en ål idag på dryga kilot, på pimpel på en 18 garnkrok. Tror ni han blev paff när hans förmodade PB-gädda plötsligt visade sig vara en ål?
Så vi funderade lite och kunde inte komma på att vi någonsin hört om ål fångad vintertid. Det borde vara en unik händelse tror jag.
Lägger upp en bild i mitt album och på min blogg imorgon.Den som har flest prylar när han dör vinner!
-
Det har du givetvis rätt i men jag menade att jag tycker synd om den som lägger halva sitt fiskeliv på att fånga en ål från isen . Under de troligtvis 1000 tals timmarna kunde den personen istället fånga en jäkla massa andra stora och intressanta fiskar .Ursprungligen postat av pito89 Visa inläggbeklagar den som lyckas ..skiit snack... fan hälsa grattis till din polare, hade väldigt tur och är glad för hans skull.... det är inte många som kan säga att man pimplat en ål"HalvDan var här"
Kommentera
-
Ål på pimpel
Farsgubben tog en ål på pimpel en vinter på 70talet på Bolmen (Småland), han tog kontakt med, tror det var nån på Fiskejournalen, som svar fick han att det var inget ovanligt!!!!
Har inte hört nån som har fått nån sedan dess. Men det kanske är vanligt inte vet ja.
Kommentera
-
Kul att höra att det hänt förut! Man blir ju dock lite förvånad då ålen utropats som snudd på utrotad under 2000-talet.
Lite kuriosa: Polaren som fick pimpelålen är mete-freak och läser ofta engelska mete-tidningar. Han läste om en mete tävling i England, där vinnar-fångsten huvudsakligen bestod av ål. Verkar finnas mer ål i England än här alltså.Den som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
Kommentera