Hawk eye isekolod ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hawk eye isekolod ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hade mitt Hawk Eye idag med på årets första båtfiske, vi sket i ekolodet, men i fickan låg mitt handlod, det var skönt å kunna kolla djupet lite snabbt då å då faktiskt. Testade även lodet i långsam fart, det gick kanon, tappade inte kontakten med botten osv. Men m@'s är garanterat bättre som sagt....dyrare oxå, kanske värt det
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Enda frågetecknet med LX-i lodet är batteriluckans utformning. Hade som sagt problem med lite fukt som letade sig in vilket är dåligt. Med lite fix så ordnade det sig ändå. Men i övrigt är det ett kanonlod :-)

Kommentera

Jann, inget. Det var en skuld som kvittades med lodet istället :-) Vad ett sånt kostar vet jag inte, efter tull etc. Men jag har sett det för typ $120. Vet inte ifall Jenk kommer marknadsföra det, man kan i alla fall hoppas.

Kommentera

Återupptar en gammal tråd, men nu har jag kört hårt en vinter med mitt Marcum LX-i. Summa summarum; Marcum LX-i krossar allt motstånd vad gäller prestanda i kategorin handlod av ficklampstyp. Förra säsongen fick lodet bekänna färg på is upp till ca 55 cm, och det var inga problem att skjuta igenom isen. Till saken hör även att det inte handlade om klar kärnis heller, vilket får anses otroligt bra. Även isens yta var av den skrovligare typen. Ända att tänka på är att sparka undan all snö på isen samt skvätta på lite vatten så lodet kan mäta utan störning av luft. Otroligt potent lod för den flitige isfiskaren, speciellt för dom som allt som oftast får kämpa mot tjocka isar vintertid. Att borra och loda genom halvmetertjocka isar med 205 mm borr är inget semesterfiske direkt :-)
          Senast ändrad av Guest; 2004-12-13, 10:49.

Kommentera

Hur stor är uteffekten på ett sådant lod? Är det samma lod som bl.a Hans Nordin har höjt till himmeln? Blått ficklampslod med svart "lampa"?

Undrar om ett "vanligt" ekolod har effekten att klara att skjuta igenom isen tro?

Kommentera

"The LX-i is the most advanced hand held sonar ever made. This unit allows you to take depth readings right through the ice. Just hold it on the ice and take a reading. Your depth will be displayed on the LCD. The LX-i has 2500 watts of power. The unit is so accurate that you can take readings to 299 feet down to a tenth of a foot". Hans Nordin har ju testat några olika vad jag vet, bl a Polarvision (den blåa). Om jag inte missminner mig så har dom likvärdig uteffekt. Vet andra som använt Polarvision som även dom är nöjda. Tilläggas ska att Marcum LXi endast mäter i feet, men det är inget stort problem. Kör man t ex med Linecounter-rullar så mäter många av dom i feet också, så där har man ju en fördel...

Kommentera

Fördelen med ficklampslod är ju uppenbar; man slipper massa sladdar och elände att släpa runt på. Mitt lod har jag i byxfickan lättillgänglig vid förflyttningar eller när jag ska reka ett nytt ställe...

Kommentera

Det m@ har rockar, det är GRYMT.
                  Mitt Hawk Eye är bra på tunna glasklara isar, i borrade hål och som snabbvisare av djup i småbåtar osv. Det duger.....men inte mera!
                  Hawk Eye är inte värt priset som man får betala i Sverige!

Kommentera

lod

Vad kostar hawkeye hemma?

Kommentera

listpris ca 1600-1700:-

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X