Varför hugger det inte?!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför hugger det inte?!?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varför hugger det inte?!?!

ÅÅÅÅÅÅ!!! varför hugger det aldrig på våra angeldon? har fiskat vid drottningholm och hässelby samt kananbadet. men det hugger aldrig, vi pimplar också men får inte tt ända hugg av abborren. varför? behöver din hjälp

Börja ismete.. :-) Det är dåligt fiske här nere med, men det är bara att kämpa på. Prova nya ställen, nya djup osv.. Variera bete, mört, abborre, id, gädda!?, sill osv. Tålamod en fiskares bäste vän i think!
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Testa fiska med mört... tror inte gäddan hugger på angeldon som hänger nere i vattnet ... flyter dom inte? hah. Skämt å sido... ni får nöta och titta sjökort... vart brukar ni få fisk annars ? känner du vattnet?

/M
      Mina Placeringar:
      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

nej jag är inte särskilt bekant med vattnet här. fiskar mycket på ljusterö på sommrarna och får gädda och massor med abborre. började angla detta år så vi är inte riktigt inne i det ännu.
        tack för svaret!

Kommentera

rekommenderar modernt ismete. Bra bok för nybörjaren.
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Aa, jag hade faktiskt tänkt köpa den meb vart? Helst inte på internet.

Kommentera

En välsorterad fiskebutik kanske har, titta in i någon bokahandel alternativt bibliotek. Men jag hade nog satsat på fiskebutikeN =)

Kommentera

Boken finns att köpa av Hans Nordin som skrivit den...
                Här är hans hemsida...

[FONT="Comic Sans MS"][/FONT]Kolla gärna in min fiskesida Bölla´s Fiskesida

Ett missat samlag kommer aldrig åter...

Det är inte farten som dödar det är smällen...
                -Eller som vi cowboys säger,
                It´s not the fart that kill, it´s the smell

Kommentera

Ursprungligen postat av coolstuffboi Visa inlägg
                  ÅÅÅÅÅÅ!!! varför hugger det aldrig på våra angeldon? har fiskat vid drottningholm och hässelby samt kananbadet. men det hugger aldrig, vi pimplar också men får inte tt ända hugg av abborren. varför? behöver din hjälp
                  Är det några andra som brukar angla och få fisk där?Är det de så be dom om råd. Hur många angeldon brukar ni ha ute? Ju fler don ju mer fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
                    Är det några andra som brukar angla och få fisk där?Är det de så be dom om råd. Hur många angeldon brukar ni ha ute? Ju fler don ju mer fisk
                    Tycker inte man ska ha för mycket don, man ska inte ha fler än man klarar av. Ungefär som ismete.. jag kör med 4 spön, ibland 6 som absolut MAX beroende på vatten. Man måste kunna sköta om sina prylar, inte bara att sätta ut. Du ska kunna genomföra en schysst C&R vid varje upptagen gädda och det är tveksamt om man har 20 angeldon ute och man är tex 2 personer. Trippelhugg, fyrlinghugg osv kan utan vidare inträffa vid anglning. Been there done that!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X