Köpa mört i Sundsvall? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa mört i Sundsvall?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa mört i Sundsvall?

Halloj! Är det någon som kan tipsa om vart man kan köpa levande mört i Sundsvall? Gärna nått som har öppet på lördagar, för vi kommer inte fram förrän sent på fredagen.

tack på förhand! /Andy

Ursprungligen postat av andy-l
    Halloj! Är det någon som kan tipsa om vart man kan köpa levande mört i Sundsvall? Gärna nått som har öppet på lördagar, för vi kommer inte fram förrän sent på fredagen.

tack på förhand! /Andy

Far in på Po:s Cykel och Fiske... har öppet 10.00 eller 11.00-14.00 på lördagar... de har nummer och adresser till några "mörtsäljare" i Sundsvall!
    Får man fråga vart och efter vad ni hade tänkt fiska?

//johan
    // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_
      Far in på Po:s Cykel och Fiske... har öppet 10.00 eller 11.00-14.00 på lördagar... de har nummer och adresser till några "mörtsäljare" i Sundsvall!
      Får man fråga vart och efter vad ni hade tänkt fiska?

//johan
      tack för tipset! vi ska till en kompis släktings sommarstuga, inte alls hemma i sundsvall så jag vet varken vart det ligger eller vad sjön heter =)

Men det är abborre och gädda som ska fiskas, vi är ett gäng som åker och fiskar tillsammans 1-2 gånger per år, med vandringspokal till den som tar upp den största fisken. normalt sett hade jag nog fiskat abborre, men nu skulle en gädda eller två inte sitta helt fel, för jag behåller gärna pokalen ett tag till

Kommentera

Ursprungligen postat av andy-l
        tack för tipset! vi ska till en kompis släktings sommarstuga, inte alls hemma i sundsvall så jag vet varken vart det ligger eller vad sjön heter =)

Men det är abborre och gädda som ska fiskas, vi är ett gäng som åker och fiskar tillsammans 1-2 gånger per år, med vandringspokal till den som tar upp den största fisken. normalt sett hade jag nog fiskat abborre, men nu skulle en gädda eller två inte sitta helt fel, för jag behåller gärna pokalen ett tag till
        ok... skitfiske på dig/er då.... gäddfisket har dock varit lite trögt nu på slutet men kommer man rätt så kan det ju gå bra hade jag vetat vilken sjö det var så kanske du kunde fått ngt tips... om jag nu har fiskat i den
        // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Tänkte bara skriva ett snabbt inlägg om resultatet från helgens fiske =)
          Det blev några abborrar, dom största på runt halvkilot, och två gäddor, största på 4kg.

tack för tipset om mörtar, tyvärr hann vi aldrig iväg och handla mört, men vi fick upp några små abborrar som gick utmärkt att meta på.

tur med vädret hade vi oxå, bifogar en bild på slutet av fiskepasset

Kommentera

Vet tre försäljare i sundsvalls/västernorrlands området:

* Harry Sohlin (Matfors) Tel- 070-2240510
            (öppet dygnet runt, bara att lägga pengar i "en ask" om det är sent)

* Gunnar Olsson (Njurunda) Tel- 06030643 el. 070-9573199

* Leif Johansson (Långskog) Tel - 0705256471

Kommentera

Ursprungligen postat av simdog Visa inlägg

Den där harry har brukat haft en skylt ute vid vägen, men i vinter så har han inte haft nån skylt ute, säljer han fortfarande ?
              Har oxå för mig att det var nån ute på alnö som sålde. (?)

Kommentera

Ursprungligen postat av simdog Visa inlägg

Ingen av dom säljer mört än..... Inte ens Lennart karlsson i fränsta säljer än...
                Han på alnö är Gunnars bror.... så han har ingen mört än....
                Gunnar lägger ev ut stugor nästa vecka, så inte nu på lördag men nästa borde han ha mört...

Gör som mig å handla för 200 kr på biltema å bygg två egna....
                Kul å fånga på hemmagjord stuga, nån timme, lite bira å tålamod så är mörtstugan klar...

Skit fiske!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                9 svar
                253 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...