Ny spö kombo multi för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny spö kombo multi för abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny spö kombo multi för abborre

    Hej!
    Jag har planer på att införskaffa mig en ny spökombo i syfte att hantera hårdbeten riktat mot abborre. Jag har ganska liten erfarenhet av multirullar utöver det lilla fisket jag bedriver mot gädda. I den kontexten har jag en revo beast max på ett svartzonker blackhorizon 8'4".

    I dagsläget skulle jag säga att jag fiskar 90% jigg mot abborre och utrustningen jag nyttjar där är ett nrx+ 852S tillsammans med en vanquish 2500 rulle. Jag är FRUKTANSVÄRT nöjjd med denna setup.
    Nu till huvudämnet... Jag vill lära mig bemästra nya tekniker och framförallt hårdbeten mot abborre, detta i förhoppningen att kunna utöka mina vapen mot borrarna och kunna växla botten-knackandet med hårdbeten.
    Jag har ett gäng megabass oneten beten och lite andra crankbaits som bara ligger och skräpar i lådan. Den rullen jag har tittat lite på är shimano slx dc men har inte riktigt hittat nått spö att para den med.

    Vad är era tips och vad har ni?

    mvh

    Fredrik

  • #2
    Har skickat pm

    Kommentera


    • #3
      Med tanke på att du kör high-end på haspelkombon så kan jag varmt rekommendera ett Megabass P5 Destroyer Oneten Stick med en Daiwa Steez CT SV TW spolad med 10 eller 12lb fc.

      Lätt som tusan och rappt nog att dirigera ett jerkbait men även förlåtande vid mer belastning så att man lättare landar fisk som sitter i små trekrokar

      Vill du komma undan lite billigare så är Expride 610M ett grymt alternativ. Ska du köra en SLX DC så bör du kolla in SLX DC XT. Den är lite dyrare men då är den dels mindre och lättare men framförallt har den ett bättre DC-system, IDC-5 istället för IDC-4.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 528 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 740 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 583 svar
      232 016 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Retroräven  
      Startad av Serigös, 2016-01-02, 23:21
      62 svar
      11 615 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
      30 svar
      3 303 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Arbetar...
      X