Drop Shot Gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drop Shot Gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drop Shot Gös

Hej.

Tänkte ägna en heldag åt gösfiske och funderar på att testa drop shot. Har aldrig testat metoden ens på borre så vi får se vad som händer.
    Men nu till en fråga.... Vad 17 ska jag köra för bete?

Shadjigg, vertikal jigg, mask , jigg med curl tail el vad ? Kom görna med tips på jigg, strlk och färg.

// Sadda

Jag skulle börja med att gå upp en smula i storlek, inte överdrivet utan säg 10-15 cm. Fin-S fish är ju ett klassiskt bete som skördat på vertikalfisket, jag har fått ett fåtal mindre gösar på detta bete när jag fiskar efter borre. Tycker du gör helt rätt som testar!

Kommentera

Jag kör 10 - 15 cm normalt när jag bottenknackar så.... en tanke var att testa ( tror att det är ) Savagear eel Borde gå att få till en schysst " gång" på. Men ser man på Youtube klipp med drop shot på borre så verkar de flesta köra med nån paddel stjärt. Får ge det lite tid och testa mig fram.

Kommentera

Savagegear eel gillar jag men har faktiskt inte fått något på den, konstigt nog. Jag brukar köra sparsamt med paddelstjärtar, när jag gör det så är det ofta downsize då jag redan traditionellt jiggat på platsen. Jag fiskar mer med maskar, creatures och splittails. Ett bete som jag inte riktigt hunnit testa ordentligt är Savagegear dying minnow, som jag tror enormt på. Även scout kicker ska testas ordentligt.

Kommentera

Menar du att du kör maskar, crestures m.m på gös? I min lilla värld känns det mer som borre beten? Men jag kan absolut ingenting om drop shot!!! Lite därför jag behöver all hjälp jag kan få !!!

Kommentera

Nä jag var nog bara otydligt, fiskar med dessa beten efter borre men får även bonusgösar. Skulle därmed fiska samma beten, men gå upp i storlek. Ska tillägga att jag fiskar i skärgården, där fisket är som det är med en beskedlig storlek på fisken. Har därför inte sett någon mening med att hänga på xl beten.

Kommentera

Jag har kört med shadteez hollow på dropshot, den känns väldigt droppshottig pga att den är ihålig, och så är den mindre varianten så effektiv på borredropshot så där har jag den psykiska biten avklarad också

Kommentera

Vilken strlk kör du på shadteez när du kör borre? Har nog säkert nån ligger nånstans.....
                Tänker du att pga att den är ihålig så får den bättre gång?!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                  Vilken strlk kör du på shadteez när du kör borre? Har nog säkert nån ligger nånstans.....
                  Tänker du att pga att den är ihålig så får den bättre gång?!
                  8cm på borre, tänker att det blir mindre motstånd för den att böja sig när det hugger så känns som större chans att kroka bra jämfört med en solid jigg

Sen är stjärtspolen ganska smal så den rör sig lätt vid små rörelser på riggen också men det är ju inte pga ihåligheten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                  3 403 svar
                  238 200 visningar
                  12 gillar
                  Senaste inlägg olivar
                  av olivar