Flytoverall! för varmt? dah - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall! för varmt? dah

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytoverall! för varmt? dah

Tjena, har precis fått hem min westin w4 flytoverall.. såg ingenstans att den andas å eftersom jag ba båtfiskar å anglar gädda så tänkte jag de lär väl funka ändå! Nu när jag fått hem den så är jag orolig att den inte kmr gå att använda än? för varmt? va ju snuskigt mysig men orolig att man kmr få vätskebrist efter en dag i denna värme :P kanske får vänta te mer kyla men har ingen lust å köpa andra tunnare höstkläder..

Tjääna
    Välkommen till "bastuklubben", du kommer att få härliga hetchocker framöver. Men lugn bara lugn, det ingår liksom i konceptet. En flytoverall är inte gjord för mycket rörelse eller varma dagar
    Jag har investerat i en tunnare andningsbar överlevnadsdräkt. Får ändå värmeslag emellanåt....

På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
      Tjääna
      Välkommen till "bastuklubben", du kommer att få härliga hetchocker framöver. Men lugn bara lugn, det ingår liksom i konceptet. En flytoverall är inte gjord för mycket rörelse eller varma dagar
      Jag har investerat i en tunnare andningsbar överlevnadsdräkt. Får ändå värmeslag emellanåt....

På dom igen
      Bb
      Köpte en för förra helgen när jag va ut frös jag halvt ihjäl.. dock hade jag ba jaktbrallor med nå b-kvalite långkallingar under å nån fleece å regnjacka :P hehe så slog till stort! får ha den öppen å släppa in lite kyla :P

Kommentera

Lär in på smhi hoppas på kyla hehe!

Kommentera

Mitt kungarike o lite till för en overall!!!!

Jag var ut idag. Såå kkkkkk kallt. Trodde ju att långjalingar hellyhansen tröja vindställ vinterkängor m.m skulle hjälpa. Närå frös som en nakenråtta i antarktis. Så om en flytoverall inte andas, jippi!!! Men på´t igen på söndag!!!

Trevligt helg o skitfiske på er alla!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
            Mitt kungarike o lite till för en overall!!!!

Jag var ut idag. Såå kkkkkk kallt. Trodde ju att långjalingar hellyhansen tröja vindställ vinterkängor m.m skulle hjälpa. Närå frös som en nakenråtta i antarktis. Så om en flytoverall inte andas, jippi!!! Men på´t igen på söndag!!!

Trevligt helg o skitfiske på er alla!
            Jo blåser de rejält så lär de inte va nå problemas blåst på ett bra tag nu så blir nog prima med overall på när jag drar ut å letar storgäddan!

Kommentera

Välsignade i morse/förmiddags min Fladen och värmeunderstället jag fått av mågen. Höll på att frysa fingrar och tår av mig men varm och go på kroppen
              Svett? Jovisst, men jag stod och jerkade/ jiggade hela tiden...
              Skit fiske!
              Gösta

Kommentera

Hjälpte ju föga att jag sullade ut allt kaffe i båten också! Koffeinmissbruk.

Ja men gäddjägare brukar ju dänga iväg stora drag i parti o minut så ni lär ju hålla er varma. jag mitt ålbete satt o stirra på en skärm... Jag måste ha IQ som en fiskmås. Tips på bra skor/kängor någon?

Kommentera

Ja men gäddjägare brukar ju dänga iväg stora drag i parti o minut så ni lär ju hålla er varma. jag mitt ålbete satt o stirra på en skärm... Jag måste ha IQ som en fiskmås. Tips på bra skor/kängor någon?
                  Skulle säga Jörnkängan rent spontant på skoval om du fryser om fötterna (vilket ju är lätt hänt när/om man sitter still i en båt en heldag liksom, inte världens varmaste underlag riktigt).

eller om du är as-rik å lägger mycket pengar på båten, kör me golv-värme i båten??? äre ingen som har sånt??? gå runt i barfota i kallgraderna å dänga efter gädda de vore nåt!!!
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Att tänka på är ju korrekt storlek.
                    Plats för mycket luft och två sockar i ull.
                    En tunn och en tjock.
                    Sen funkar vilka vinterkängor som helst.
                    En klassiker är ju p.orginal med.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    227 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg SkaraBocken  
                    Startad av Pikebender, 2024-07-18, 12:33
                    4 svar
                    380 visningar
                    0 gillar