Neoprenvadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Neoprenvadare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Neoprenvadare

    Jag tänkte att skaffa mig ett par vadare till havsöringspremiären, i första hand av Neopren, då det är kallt och blåsigt här i Skåne.
    Jag kommer inte att använda dem mer än nu och framåt våren, så därför utesluter jag andasvadare
    Vilka skulle ni rekommendera ?

  • #2
    Hej Bengt - Olof.
    Du skriver här i Skåne så jag antar att du bor i krokarna, Kolla på nätet och jämför pris o ta dig till butik o kolla in passform.
    Bara som kommentar jag slutade med Neopren för rätt många år sen och kör andningsvadare året om. De nya varianterna av bättre kvalitet har rätt många lager som står emot kylan hyfsat bra , sen kör jag alltid större storlek än den jag drar både på kängor och vadare så att jag får plats med ett rejält fiberunderställ o 2 par tjocka sockar . Klarar mig rätt bra , får man dessutom på en bättre fisk så har kylan flugit sin kos och adrenalinet pumpar. För mig funkar det och jag fiskar många pass direkt från den förste ( vi kanske syns ).
    Om du bara kör Neopren så blir det en prisfråga de är betydligt billigare än A.V men komforten är bra mycket bättre än Neopren.
    Testa i butik och gå på den känslan som för dig känns rätt.
    Peter b

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
    42 svar
    8 745 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg senzitivity  
    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
    11 svar
    725 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gädd-jos  
    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
    4 svar
    292 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg efc__
    av efc__
     
    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
    1 svar
    197 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Adamp
    av Adamp
     
    Arbetar...
    X