Guideline Alta rymliga fickor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Alta rymliga fickor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Guideline Alta rymliga fickor?

    Hej,

    Är det någon som har en Alta vadarjacka som kan svara hur pass rymliga fickorna är? Får man plats med några betesaskar och i så fall vilken storlek?

    Tänkt ha den vid kustfiske efter havsöring och vill gärna ha plats till några genomlöpare, kustwobblers och skeddrag

    // Realdoolar

  • #2
    Kör den jackan till just kustfiske efter havsöring och inne på säsong två med nu och är väldigt nöjd.
    I bröstfickorna får man lätt plats med betesboxar även om jag själv hellre har en mindre ryggväska till det.

    Kommentera


    • #3
      Tack för svar, har du modellen med spöhållaren? Ser du den som användbar eller mest gimmick i så fall? Nya verkar tyvärr inte ha denna, det var en lite unik feature jag gillade med den jackan men som man säkert kan leva utan.

      Jag är helt oerfaren av vadningsfiske men har shoppat som en tok nu inför hösten... hoppas man inte åker på bompass efter bompass!

      Kommentera


      • #4
        Nej spöhållaren är inget jag använder, tycker det är lättast att bara klämma spöet under armen.
        Tyvärr är bomturer en ganska stor del av fisket, iaf i Sthlm skärgård för min del

        Kommentera


        • #5
          Jag använder Smith Creek Rod clip perfekt när man vill ha händerna fria.

          Kommentera


          • #6
            Bra tips julle och beachcast. Ska väl kanske komma igång med fisket innan jag köper mer prylar... ;-)

            Inga tips om bra askar som brukar funka i vadarjackan utan att kännas onödigt klumpiga? Känns som max borde vara ~20x10×3-4 cm utan att bli för klumpigt.

            Kommentera


            • #7
              Ta på dig jackan och besök närmsta fiskeaffär och testa med olika lådor. Har bytt ett par gånger för att hitta dem jag tycker bäst om då jag nästan uteslutande fiskar längre smala drag typ Sandgrävlingen och SG sandeel och inte alla lådor som har bäst plats för dem.

              Och man kan aldrig köpa för mycket prylar

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              42 svar
              8 745 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg senzitivity  
              Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
              11 svar
              725 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
              4 svar
              292 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
              1 svar
              197 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adamp
              av Adamp
               
              Arbetar...
              X