Vad ska jag ha på fötterna för att slippa frysa. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad ska jag ha på fötterna för att slippa frysa.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mamma är frusen av sig och klär sig alltid överdrivet varmt. Hon vistas mkt ute eftersom hon rider och har eget stall som kräver mkt tid ute.

Sist nu när jag var hemma visade hon mig ett par nya kängor hon hade köpt.

Dom var tydligen inte billiga men hon sa att dom var värda varenda slant. Jag var skeptisk först till elektrisk-tjosan men jag har faktiskt blivit lite sugen på dom jag med ^^

Kommentera

Ursprungligen postat av sebbe_83 Visa inlägg
      jag har ett par meindl som är grymma haft dem i 5 år och de funkar fortfarande!!! satt en hel dag på isen med vatten ovanpå utan att frysa om fötterna. grymma men priset är lite högt typ 3000kr men du kommer inte att bli besviken.
      Jag har oxå ett par Meindl som jag haft och fjällvandrat i på sommaren/hösten ett antal år, typ 10. De är nåt djuriskt sköna och jättebra till det ändamålet MEN de är _absolut_ inte varma. Det kan iof ha att göra med att jag köpt dem som vandringskänga och inte rymmer mer än ett par sockar i dem vilket är lagom på hösten. Är det under 0 så går de fetbort. På med powerstövlarna, eller någon annan fodrad stövel. Ska du inte gå långt så köp lite stora så du får plats med en eller ett par sockar så kan du bygga på lite om kvicksilvret kryper under -20, vilket kan vara bra när man pimplar i fjällen. Sånna här yllesockar som är som med froté i är grymt bra. Jag tror faktiskt inte det är så noga vilka stövlar man har om man inte ska gå en bit. Jag kommer prova köpa nåra billigare på typ jula eller nåt nästa gång, mina powerstövlar har tappat lite värme nu efter ett par år, och man får trots allt 3-4 billiga för ett par riktiga power
      När drar vi?

Kommentera

Jag har Power och tycker inte de är så varma när man står still en hel dag när det är kallt.
        De fungerade ganska bra 1:a säsongen men efter det så fryser jag om fötterna och blir fuktig ganska fort i dem. Det kan ju bero på mig eller mina strumpor jag använder, men jag har hört fler som inte tycker de är varma.

Men det beror kanske på om man pimplar (= rör sig mycket) eller står och stirrar på ett ismetespö.
        Senast ändrad av Ola; 2009-01-08, 00:55. Anledning: skifatde varma & kalla
        Ola

Kommentera

Power/PAAM stövlar för min röst också, enda problemet är att dom är ganska smala i stövelskaftet, annars perfekta.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
            Jag har Power och tycker inte de är så varma när man står still en hel dag när det är kallt.
            De fungerade ganska bra 1:a säsongen men efter det så fryser jag om fötterna och blir fuktig ganska fort i dem. Det kan ju bero på mig eller mina strumpor jag använder, men jag har hört fler som inte tycker de är kalla.

Men det beror kanske på om man pimplar (= rör sig mycket) eller står och stirrar på ett ismetespö.
            Vilket märke har du, PAAM?
            Du menar väl att flera som inte tycker de är varma?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
              Vilket märke har du, PAAM?
              Du menar väl att flera som inte tycker de är varma?
              Det blev en felskrivning så det är flera som sagt att de är kalla.
              Med Flera så är det ett par stycken.

Det står Power på dem har jag för mig, men det finns väl en gammal och en ny variant.
              Jag har "gamla" loggan och de är väl 3-4år gamla kanske.
              Ola

Kommentera

På mina så står det, ORIGNAL, Made in France by PAAM.

Kommentera

Har ett par av märket Pinewood, visserligen bara använt dom i några månader men dom skyddade skitbra mot -20 och för 1099:- så tycker jag det är ett bra köp

Vet dock inte vad dom heter...

Kommentera

Powerstövlar!

Kommentera

Sorel Caribou

Hej

Jag kör med Sorel Caribou, fryser inte och de är sköna att gå i.
                      Klassad ned till -40°C och -40°F.
                      Our complete collection of women's footwear. Choose from a wide variety of styles and colors of boots and shoes. Stylish and comfortable boots and shoes you’ll love.

Power Boot:s har jag aldrig provat men jag hade ett par Moon Boot:s när jag var yngre och sprang runt på after-ski i fjällen och alperna.

/Oscar
                      Bifogade filer

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      44 svar
                      9 180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                      4 svar
                      179 visningar
                      0 gillar