Macboot stövlar?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Macboot stövlar??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Macboot stövlar??

Är det någon som testat eller vet något om dessa stövlar??
    Håller dom värmen m.m.

Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Nu har jag inte testat så många andra värmestövlar men jag har testat dessa och jag kan säga såhär: DE BÄSTA JAG NÅGONSIN ÄGT!
    Håller värmen otroligt bra och även väta. Jag har aldrig fryst eller blivit blöt om fossingarna med dessa på. Däremot får du räkna med att svettas lite extra, eftersom de är så varma...

Sen heter dem Muck Boot och inte Macboot... basåattduvet!

Kommentera

Lättare varmare billigare http://www.google.se/url?sa=t&source...YOVTcELc3r9FNA
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Svärfar köpte ett par förra året och skröt om dess förträfflighet varenda gång vi träffades. Enlig honom var de varma och helt suveräna.

Kommentera

Har haft mina i ett par år nu, haft dem i extrem kyla uppe på Lakexpedition i Nikkaluokta, i Da Moos stuga, frös inte. Har nog aldrig frysit i dem någonsin.
          Tyvärr så har de efter ganska mycket ( ca. 300-400 fiskedar i olika väder) användan nu börjat att ta in vatten, så jag kommer att skaffa ett par nya.

Kan rekommendera dem.
          I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
          http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
          http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Jag köpte ett par för två år sedan och kan komma med ett (ganska självklart) tips. Byt storlek om du beställt ett par som är för stort. Mina är nämligen en storlek för stor ungefär och när det blir för mycket luft som far omkring i stöveln blir jag kall om fötterna trots varma yllesockar och understrumpor i fuktförflyttande kvalitet. Se till att ordna rätt storlek så tror jag de är grymma.

Kommentera

Du kan få mina... nädå dom är alldeles för sköna att gå i och lätta att ta på och av, men varma är de tamigtusan inte och
              några -40 grader tror jag inte de pallar på långa vägar om ägare inte har onormalt okänsliga fötter...Har i årtionden använt
              Nokia Tuura och dessa är oändligt mycket varmare vid vinterfiske,det är sällan man frusit i dom.I dessa som jag använde förra issäsongen samt under en del jakter på pass har jag frusit om fötterna nästan var gång ändå kan jag inte säga att jag är speciellt frusen om fötterna,nästan tvärtom faktiskt.
              Kan möjligen ligga något i vad Marcus säger om storleken,vill själv kunna röra lite på tårna när man blir stillasittande i timtal
              ibland utan att röra en fena i 10-15 minusgrader...rör man sig och går en liten bit nästan hela tiden,som vid pimpelfiske, ställer sig saken i ett helt annat läge då är dessa stövlar alldeles utmärkta,vid långt stillasittande när det är kallt exempelvis vid ismete efter gös, finns mycket varmare stövlar,dessutom till ett bättre pris...

väljer du ändå dessa så finns de här ett par hundra billigare och med en ullsocka på köpet...
              Senast ändrad av byggarn; 2011-09-28, 18:15.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

ok Byggarn tack, men vilka menar du är bättre till ett bättre pris?
                Senast ändrad av Landlax; 2011-09-28, 18:38.
                Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

Ännu billigare.
                  Fri frakt månaden ut.

Kommentera

Köp Macboot, har kört med mina i två säsonger nu. Enda gången jag har haft strumpor i mina stövlar var när jag körde skoter och då var det - 33 grader.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Westley Richard, 2025-10-29, 21:08
                    0 svar
                    150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Westley Richard  
                    Arbetar...
                    X