Var ute igår kväll å jerkade gädda. linan är strike wire extreme 0,32. kör först med dunwright dancer, några bakslag mm. som linan håller för. Efter detta så fastnade jag i botten stenhårt, drog nästan upp båten dit jag satt fast, sista biten fick jag dock hjälp med motor. Nu kommer mitt problem. 30min senare kanske så kastar jag utåt med ett träbete som inte går att få tag på längre pga sjukdom och lite annat
pang PO och så går linan. ser inte skavd ut eller någonting när jag vevat in. drar på big bandit shallow och kastar inåt, vill ju inte förlora ett till drag. pang PO och så går linan igen, denna gången både vid knuten och 10m in på linan. inspekterar linan, inte skadad eller någonting.
Linan gick alltså på 2 ställen i 1 kast, nere vid öglan och inne vid spolen.
Är 0,32 för klent för 120g beten? har kört med 0,46 whiplash i något år då jag fick tag i det billigt, innan dess 0,36 Power pro, första gången jag tappar ett bete pga. Proffesional Overrun.
Linan har varit ute på 1 tur innan, den turen bestod av 2 testkast där jag märkte att rullen inte fungerade. Är det bara en jävla otur eller vågar man lita på den linan igen? helt oanvänd lina...
och ja, jag kommer att åka in dit jag köpte linan för att prata med han.
pang PO och så går linan. ser inte skavd ut eller någonting när jag vevat in. drar på big bandit shallow och kastar inåt, vill ju inte förlora ett till drag. pang PO och så går linan igen, denna gången både vid knuten och 10m in på linan. inspekterar linan, inte skadad eller någonting.Linan gick alltså på 2 ställen i 1 kast, nere vid öglan och inne vid spolen.
Är 0,32 för klent för 120g beten? har kört med 0,46 whiplash i något år då jag fick tag i det billigt, innan dess 0,36 Power pro, första gången jag tappar ett bete pga. Proffesional Overrun.
Linan har varit ute på 1 tur innan, den turen bestod av 2 testkast där jag märkte att rullen inte fungerade. Är det bara en jävla otur eller vågar man lita på den linan igen? helt oanvänd lina...
och ja, jag kommer att åka in dit jag köpte linan för att prata med han.
Kommentera