Flätlina - Wiggler Hurricane X8 Braid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlina - Wiggler Hurricane X8 Braid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flätlina - Wiggler Hurricane X8 Braid

    Hej!

    Köpte för en tid sedan ny flätlina till min Abborreutrustning med multiplikatorrulle. Var hos min lokala handlare och behövde en quick-fix. Normalt sett använder jag väl etablerade märken och linor, har en förkärlek för Power Pro men använder StrikeWire och diverse Firelinelinor också. Dessa var inget han hade vilket gjorde mig klart brydd.

    Hur som helst fick han mig att testa Wigglers Hurricane Braid 0,08mm.

    Jag var minst sagt skeptisk då produkter jag tidigare köpt med wigglerlogga varit av varierande kvalitet.

    Nu har jag dock testat linan i ca 1.5månads intensivt fiske efter Abborre med både tunga och lätta jiggar, vibblure, jerkbaits osv. Jag är fantastiskt nöjd och kan varmt rekommendera denna tunna lina till multirullar. Extremt prisvärd i min mening!

    Vad har ni andra för erfarenheter? Någon som testat grövre dimensioner till tungspinn?

    Skitfiske!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

  • #2
    Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Hej!

    Köpte för en tid sedan ny flätlina till min Abborreutrustning med multiplikatorrulle. Var hos min lokala handlare och behövde en quick-fix. Normalt sett använder jag väl etablerade märken och linor, har en förkärlek för Power Pro men använder StrikeWire och diverse Firelinelinor också. Dessa var inget han hade vilket gjorde mig klart brydd.

    Hur som helst fick han mig att testa Wigglers Hurricane Braid 0,08mm.

    Jag var minst sagt skeptisk då produkter jag tidigare köpt med wigglerlogga varit av varierande kvalitet.

    Nu har jag dock testat linan i ca 1.5månads intensivt fiske efter Abborre med både tunga och lätta jiggar, vibblure, jerkbaits osv. Jag är fantastiskt nöjd och kan varmt rekommendera denna tunna lina till multirullar. Extremt prisvärd i min mening!

    Vad har ni andra för erfarenheter? Någon som testat grövre dimensioner till tungspinn?

    Skitfiske!
    använder den sen en tid tillbaka till tungt laxfiske mer nöjd med wiggler linan än med dom dyra från spiderwire som jag anser inte vara bättre har även laggt på lina till mina havsfiskerullar kan bara säga efter ett års fiske mer än nöjd med denna lina köp en bra o billlig lina varför göda storföretagen som inte gär bättre linor desutom slår wiggler många av dom dyraste linor när det kommer till hålla vad man lovar det gör inte dom dyra märkerna dom är alltid mycket grövre än vad dom utger sen vwiggler är en av få som nästan är exakt vad som står på linspolen

    Kommentera


    • #3
      Har å köpt den har den på ett tyngre swimbaitspöd/båttrolling spöd å på ett 12f 2,75gäddspöd helt ok lina int pp men den duger för pengen ! kommer dock köpa biltrmas mossgröna lina i framtiden den var ännu trevligare än kineticen ! deras maggot är så ini Bombens bra kontra fibes !

      skoj att fler testar !

      Med Varma Hälsningar
      Paul Roger Nilsson Norrbotten

      Kommentera


      • #4
        Någon som testat denna i multicolor och kan säga om deras multicolor har metermarkeringar utöver att den byter färg var 10/de meter???
        står inget om det nånstans vad jag kan hitta...
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #5
          har fungerat för mig felfritt

          Kommentera


          • #6
            Jag kör den på två av mina spön, minns inte exakt dimension men jag upplever de två som otroligt olik varandra.<

            Den jag kör på multirullen har jag lite problem att få knutarna att hålla på men insett att palomarknuten fungerar klockrent. Den linan har behållit sin färg (gul) väldigt bra.

            Den jag kör på haspel håller alla typer av knut jättebra på men istället har den tappat mer eller mindre all färg.

            Jag är dock nöjd med linorna ska sägas. Priset är dessutom inget att orda om.
            [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

            Kommentera


            • #7
              intressant, är kluven mellan wiggler x8 0.08mm eller sufix x8 0.128mm båda finns som gult, vilket jag vill ha och landar runt 7kg i brottstyrka. Ska bara fiska abborre. Hur håller sig färgen tycker ni?

              Kommentera


              • #8
                Mina ringar är tvärgula på mitt nedspö efter 4 pass.
                men linan ser fortfarande fin ut,
                Är riktigt nöjd med Hurricane 0.08.
                Bara ett kast till..

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • perch61
                  Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                  av perch61
                  Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                  2024-01-08, 09:15
                • perch61
                  Linpåspolning
                  av perch61
                  Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                  2023-12-29, 10:19
                • Terraplane
                  Vad är detta för lina
                  av Terraplane
                  Hej
                  Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                  2023-08-20, 09:27

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                8 svar
                1 814 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg richtermo  
                Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                7 svar
                2 346 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sikkfisk  
                Startad av Sadda, 2023-03-18, 08:30
                8 svar
                611 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Kulfisk
                av Kulfisk
                 
                Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                4 svar
                269 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mr Morgan  
                Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                8 svar
                407 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Brappa
                av Brappa
                 
                Arbetar...
                X