Stroft GTM vs Stroft LS (low stretch) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stroft GTM vs Stroft LS (low stretch)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    ...massa bra informativ text...
    stort tack för all den infon!!!

    får se vad det blir för lina i slutändan när jag väl kommer mig för att beställa, beror nog i mångt å mycket på vad för dimension och sort som råkar finnas där jag väl råkar vilja beställa nog för att få ihop till fraktfritt (*insert dumsnål smiley) då LS och GTM låter ganska jämförbara så kanske det kvittar då, GTM gillar jag som sagt sen innan så, lätt hänt det blir en sån efter näsbrännan med sufixen...

    en bubblare som kommit upp i sammanhanget är "Trabucco Tournament Tough", men det handlar egentligen bara om att jag råkat hitta ett par årklykor på en sida som ja skulle vilja beställa och där var det överlag mest bara trabucco-linor, som jag haft svårt att hitta någe om öht faktiskt...

    den som lever får se!!!

    mvh/peter
    Senast ändrad av Gädd-jos; 2020-11-20, 07:21.
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #12
      blev till sist att ja fick tummen ur... valet föll dock till sist på den gamle trotjänaren, så blev en 500m spole stroftGTM i 0.45 som får stå för mitt nylon för en tid framöver...

      mvh/peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #13
        Nån (av er) som kört med Sufix Super 21 (quickstrike, nylon alltså, inte fluorocarbonen) och kan säga nåt om den???
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #14
          Jag hade den en tid på på en ambassadeur 6000 och där funkade den fint. Fast haspel kan ju vara lite kinkigare ibland.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Jag hade den en tid på på en ambassadeur 6000 och där funkade den fint. Fast haspel kan ju vara lite kinkigare ibland.
            mmm, så är det ju!
            jag får väl helt enkelt köpa mig en kort spole å testa runt lite!

            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera


            • #16
              de nylon ja kört med just nu på lite spridda rullar är;
              stroft GTM 0.40
              stroft GTM 0.45
              stroft LS 0.28

              kört med DAMs damyl tectan 0.40 (och har lite kvar av den med) som väl ändå kändes hyfsat ok med....

              sufix advance är fortfarande den sämsta (moderna) nylon jag testat (dock i grov dimension som sagt) i vuxen ålder....
              så har blivit lite allmänt skeptisk mot allt sufix efter det faktiskt, men just super 21 har jag egentligen bara läst positivt om (men har ju också läst en del positivt om advance med så... )
              https://www.facebook.com/OKspinners/

              Kommentera


              • #17
                Av de nylonlinor jag testat så håller jag stroft gtm o ls högst. Bra kastegenskaper o inte så mycket linminne som många andra nylonlinor har.

                Fast hade varit kul att testa sunline nylonlina. Deras fc o flätlina är grym. Så varit intressant o se om deras nylon e lika bra. Fast dom e ju rätt dyra.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                  Av de nylonlinor jag testat så håller jag stroft gtm o ls högst. Bra kastegenskaper o inte så mycket linminne som många andra nylonlinor har.

                  Fast hade varit kul att testa sunline nylonlina. Deras fc o flätlina är grym. Så varit intressant o se om deras nylon e lika bra. Fast dom e ju rätt dyra.
                  Jo håller med, på allt, inklusive att det hade varit skoj testa lite andra high-end nylon med...

                  Ja jag gillar ju stroft gtm nästan bäst av allt, men, upplevde (för första gången nånsin kan tilläggas) en 500m rulle, eller snarare slutet av en rulle 0.40gtm nu som var lite halvdan? som ett slags udda mycket linminne till synes oförklarligt?

                  Har haft en 500m rulle av 0.45 och en 0.40 samtidigt inköpta och förvarade på samma vis samt spolar väl på rullarna på likadant vis med... men de två sista påspolningarna av just 0.40 har varit betydligt mer "fjongig" än 0.45 varit... skumt
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • perch61
                    Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                    av perch61
                    Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                    2024-01-08, 09:15
                  • perch61
                    Linpåspolning
                    av perch61
                    Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                    2023-12-29, 10:19
                  • Terraplane
                    Vad är detta för lina
                    av Terraplane
                    Hej
                    Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                    2023-08-20, 09:27

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                  8 svar
                  1 831 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg richtermo  
                  Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                  7 svar
                  2 362 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sikkfisk  
                  Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                  4 svar
                  275 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mr Morgan  
                  Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                  8 svar
                  413 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Brappa
                  av Brappa
                   
                  Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
                  13 svar
                  532 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg senzitivity  
                  Arbetar...
                  X