Fireline TRACER BRAID - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline TRACER BRAID

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fireline TRACER BRAID

    Nån som har någon erfarenhet av denna lina?

    Kan de verkligen stämma att 0.20mm tål 19.5kg?

  • #2
    När lintillverkare tar i så dom spricker är det oftast skitsnack. Kolla bara Whiplash pro, säger att den är 0.08 och den är 0.20? Var någon brutal skillnad iallafall.

    Kommentera


    • #3
      Har köpt samma (mest för att den verkade så sjukt onödigt/nördig med sin gul-gröna mix) och det är väl svårt att säga innan jag provat.
      Har nån ny version av fireline på jerkspöt i år också, samma dimension som på gamla rullen (0.35 tror jag) och den har enligt förpackningen ökat viktklass med 20kg (55kg)... Trot den som vill, men jag lyfter iaf träd från botten och vassar utan problem :P

      /Löwa
      Nya siten! Rickard är cheeef!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Löwa Visa inlägg
        Har köpt samma (mest för att den verkade så sjukt onödigt/nördig med sin gul-gröna mix) och det är väl svårt att säga innan jag provat.
        Har nån ny version av fireline på jerkspöt i år också, samma dimension som på gamla rullen (0.35 tror jag) och den har enligt förpackningen ökat viktklass med 20kg (55kg)... Trot den som vill, men jag lyfter iaf träd från botten och vassar utan problem :P

        /Löwa
        Ligger den bra på hasplar? Eller är de främst på multi den är bra?

        Kommentera


        • #5
          Ligger den bra på hasplar? Eller är de främst på multi den är bra?
          Undrar också detta då jag tänkte kitta upp ett set för spinnflugefiske med denna lina på en shimano haspel. Räcker 0,16 till gäddfiske med spinnfluga, den verkar ju ha smått otroliga brottegenskaper med tanke på tjockleken?

          En annan fråga lite offtopic - ni som kör spinnfluga vad använder ni för tafsar, är trött på abus ståltafsar som bara kinkar?

          mvh Björn

          Kommentera


          • #6
            Tjo!

            Har kört Tracer braid på min Jerkutrustning nu en hel sommar och är mäkta överraskad då jag alltid varit lite skeptisk till fireline i allmänhet! Kör med 0,35:an som ska stå pall för ca 50kg och tro mig det gör den! Fick exempelvis ett overrun då jag kastade i motvind, hade en smuttly dog dvs. ca 150g och den höll, tappade nästan i spö och rulle iofs Det är inte många andra linor som hade klarat det! Dessutom har ett flertal träd lyfts mm!

            En riktigt bra lina som är minst lika bra som PP om inte bättre! Vet dock inte hur den uppför sig på en haspelrulle men ser ingen anledning till varför den inte skulle funka där!

            Skitfiske!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Wacko Visa inlägg
              Undrar också detta då jag tänkte kitta upp ett set för spinnflugefiske med denna lina på en shimano haspel. Räcker 0,16 till gäddfiske med spinnfluga, den verkar ju ha smått otroliga brottegenskaper med tanke på tjockleken?

              En annan fråga lite offtopic - ni som kör spinnfluga vad använder ni för tafsar, är trött på abus ståltafsar som bara kinkar?

              mvh Björn
              Du får återkomma när du testat den :p

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av lethul Visa inlägg
                Ligger den bra på hasplar? Eller är de främst på multi den är bra?
                Efter vad jag läst på Amerikanska forum (TT) så ska den vara bra för haspel!

                Kommentera


                • #9
                  Efter vad jag läst på Amerikanska forum (TT) så ska den vara bra för haspel!
                  Låter bra, ska testa 0,16 för spinnfluga då... återkommer med omdöme!

                  Kommentera


                  • #10
                    vanliga fireline 0.10 SKA hålla för 3.6kg enligt berkley, har testat med ssvåg och den håller för ca 2.5kg. Du kan nog själv ränka ut hur många % som är ren lögn ifrån berkley.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • perch61
                      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                      av perch61
                      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                      2024-01-08, 09:15
                    • perch61
                      Linpåspolning
                      av perch61
                      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                      2023-12-29, 10:19
                    • Terraplane
                      Vad är detta för lina
                      av Terraplane
                      Hej
                      Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                      2023-08-20, 09:27

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                    8 svar
                    1 829 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg richtermo  
                    Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                    7 svar
                    2 360 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sikkfisk  
                    Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                    4 svar
                    274 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mr Morgan  
                    Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                    8 svar
                    412 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Brappa
                    av Brappa
                     
                    Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
                    13 svar
                    532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Arbetar...
                    X