Tja tänkte kolla hur ofta folk byter sina flätlinor? för nån gång blir dom ju gamla eller hur?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hur ofta byter ni era flätlinor?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Flätlina till mitt vanliga spinnspö byter jag kanske var 3-5e år dvs inte alls ofta! Däremot byter jag betydligt oftare på min jerkutrustning, brukar bli efter höstfisket för att vara rejält rustad på våren då de stora madammerna hägrar! Kan dock bli en gång extra om linan är sliten efter det grunda vårfisket!
Ha det gott!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
-
Brukar lägga om linan en gång först innan jag byter ut den. Alltså så att den delen som varit ytterst läggs längst in mot spolen så att det är fräsch lina längst ut.
Kommentera
-
Linan på jerkrullen har jag på i ca 1 år, sen byter jag.. Oftast som grävlingen skriver efter höstfisket, så man har ny å fräsch lina till vårn. Det kanske inte alltid behövs byta och en del kanske tycker det är onödigt, men linan är en viktig del och det känns alltid gött och kunna lita på sin lina. Det är ju inga billiga beten man använder direkt heller..
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inläggLinan på jerkrullen har jag på i ca 1 år, sen byter jag.. Oftast som grävlingen skriver efter höstfisket, så man har ny å fräsch lina till vårn. Det kanske inte alltid behövs byta och en del kanske tycker det är onödigt, men linan är en viktig del och det känns alltid gött och kunna lita på sin lina. Det är ju inga billiga beten man använder direkt heller..
Känns linan sliten och gammal, byt. Känns den hur fin som helst men är 1 eller 2 år gammal, fiska vidare med den.
Kommentera
-
Hittills har jag aldrig bytt... fast så har man en rulle till varje spö
Jag jerkfiskar inte (än) så flätlinorna slits inte så mycket. Har klippt någon enstaka meter fransig lina dock. Använder mest flätlina till botten- och ytmete.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
jag byter holl på linan, längst ut byts så att den sitter längst in. Detta gör jag när den blir sleten. Blir det därimot nån knut på så byts linan helt (om det inte går o klippa o knyta ihop igen)..
Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!
För vem är alla mörtar rädda?
-Jo för gammla farbror Gädda!...
Kommentera
-
När det är för lite kvar på rullen.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sonnny, 2024-06-18, 07:32
|
13 svar
700 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()