Jag är skeptisk till Fireline och spidewire, Fireline är inte rund och spidewire har djävlats med mig många gånger,den har en tendens att bli platt om den utsätts för motstånd, tror det finns risk att dom skär igenom, annars borde väl dom flesta funka, skulle inte heller vara rädd för en nylon av grövre kaliber, Trilene är både stum och stark, en kanon lina.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lina
Collapse
X
-
Jag kör nylon och det funkar kanonbra. Då gör det inte ont i själen när jag nu till våren byter lina på mina 6 rullar(vilket skulle kosta ca 1.100 jämf med 120). Själv kör jag på berkley big game. 3 kilometer 0.41 för 400 spänn. Räcker nåt byte till... blir ca 20 kronor per gång man byter en rulle... och även om flätlina håller längre så blir det fortfarande dyrt... Tycker dessutom att nylon lämpar sig bättre för trolling, den sviktande effekten är grymt skön t ex då man plockar spöt från spöhållaren, även då man är nära landning. När jag började först att fultrolla hade jag 2 spön med flätlina, det var inte alls lika trevligt. Vid spinnfiske däremot är det alltid att föredra flätlina. Själv förespråkar jag strikewire extreme!
Kommentera
-
Ingen som har erfarenhet av Savage gear adrenalin flätlina ?
Rea på beten.nuDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Såg också det rea-priset, men efter att ha googlat avstod jag. Verkar ha fått ganska sur kritik.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Ajdå, , jag som precis beställt en rulle. . men men 140 spänn får väl ta det på testkontot.Verkar ha fått ganska sur kritik.
Annars har jag genom åren varit nöjd med Power-pro
Har hört att den suger vatten som en tvättsvamp ?mer ekonomiskt så är Biltemas flätlina 0.31, ett väldigt bra val!Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Vad är det du inte gillade med Power-pro ? vore intressant att höra. Är det styvheten så tycker jag den mjuknar efter ett tag.Jag kör hellre Biltema lina än Power Pro som jag varit missnöjd med
Just nu har jag Fireline. OK men funkar inte klockrent på min amba (kastfiske). Fast skulle jag trolla och ha flera spön skulle jag definitivt köra nylon av kostnadsskäl. Är inte flätlinan lite känsligare för nötning ? samma punkt på linan som gnuggar mot toppöglan kanske timmar i sträck ?Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Kommentera
-
Körde med den i sommras, platt å tappa färgen. Men inga trassel å höll fint...Ursprungligen postat av axe Visa inläggIngen som har erfarenhet av Savage gear adrenalin flätlina ?
Rea på beten.nu
Kommentera
-
Ni som förordar flätlina vid trolling,har ni någon gång satt spöt mot örat och jämfört mot
ett spö med nylonlina? Om inte så gör det som en kul grej,jag lovar att ni kommer att få nåt att tänka på...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiior, 2024-12-28, 17:59
|
24 svar
1 300 visningar