Sufix 832 vs Fireline Tracer Braid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sufix 832 vs Fireline Tracer Braid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
    Varför byta om du är nöjd med den lina du har?
    Det är alltid kul att testa nya produkter. Hade jag inte velat prova nya fiskeprodukter hade jag fortfarande haft en draglåda bestående av tre reflex, två atom och en HiLo. de funkade fint och jag var nöjd med dem, men man vill ju testa nya grejer också

Kommentera

Visst är det kul att testa nya grejer, det gör jag ofta. Men jag tycker det är skillnad på att testa nya beten som ju faktiskt kan komma med en ny teknik eller metod för ditt fiske. Med lina är det lite annat om du har en lina du är nöjd med så är det onödigt att byta, en ny lina kommer knappast att revolutionera ditt fiske (undantaget nylon till flätlina) Om det dock är något med din nuvarande lina som du är missnöjd med så är det ju en annan sak. Själv tycker jag att powerpron kan väsnas lite väl mycket i spöringarna, därför testade jag sufix 832. Den var som sagt en besvikelse och därför har jag återigen köpt en spole powerpro som jag varit nöjd med och fortfarande är nöjd med.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Tycker sufix är skiit :/ vind knutar och helt plötsligt gick linan av ?

Köp strike wire eller newtech power cable!

Kommentera

@rubik: Förvisso håller jag med dig. Men jag tycker fortfarande det är kul att testa nya produkter emellanåt, och dessutom så påverkas väl även jag av reklam och hajpande. Kanske blir till att testa Berkley Nanofil istället

Kommentera

Nanofil är väl egentligen en lina tänkt för haspel. Köp en spole daiwa samurai braid från usa. Jag har den linan på alla mina multirullar och den är riktigt bra. Mjuk, stark och kastar som en dröm. Glider helt ljudlöst genom spöringarna. Orkar du inte beställa från usa så skicka ett pm till mig för jag har nog någon spole 0,25 som du kan få köpa och prova.

Kommentera

Det blev en spole med Tracer braid 20 lbs (dvs 0.23 mm) från amerikat och Ebay. 185:- med frakt och ett 20-pack Mustadkrokar kändes tillräckligt billigt för att testa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                Det blev en spole med Tracer braid 20 lbs (dvs 0.23 mm) från amerikat och Ebay. 185:- med frakt och ett 20-pack Mustadkrokar kändes tillräckligt billigt för att testa.
                Bra pris, lämna gärna en rapport.. (Omdöme) när du testat linan ett par pass.

/M
                Mina Placeringar:
                2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Bra val med tracer braid, stark som in i helvete och är följsam som bara den, krånglar inte det minsta för mig, men det är ju skillnad på olika fiskare.

Kommentera

Jag har fiskat med fireline tracer på min jerk, älv och insjö ambas. Tycker att tracer varit riktigt bra. Följsam, slittålig och stark. Har förut haft strike som favorit. Men nu efter senaste bulkspolen har jag verkligen tappat förtroendet. Tappade färg, gick sönder lättare, ojämn och sjukt styv. Antingen första delen av produktionen eller så har cwc börjat snåla lika hårt som på bustrarna.

Power PRO är en ok lina. Finns att få tag på ruskigt billigt.

Surfix 832 är en lina jag hört mycket gott om. Ska själv köpa hem en spole med 0,2x här om dagarna för att testa om den verkligen håller måttet.
                    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Har kört ett tag med Sufix 832

Riktigt bra lina stark och tyst e den med
                      Titta gärna in på min fiskeblogg
                      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
                      14 svar
                      667 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alin87
                      av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                      4 svar
                      495 visningar