Jag har gjort et antal jerks mest av asp och har bara lackat dom med unica super. Jag tänkte anvenda tinner/plastmugg som underst men vad annat behöver jag?? Tredslag?? Hur ska jag blya dem jag har anvent vanliga blykulor och senkare men det blir fult så helvete. och en airbrush tänkte köpa från biltema är dom någåt bra och får man en sladd som kan koplas i bil hjulet?? Tack.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lite hjälp till blyning och allting.
Collapse
X
-
ojojo här va det mycke på en gång.. asp är svårt och få sjunkande... Se till att betena blir minimalt i trä för jag gjorde en runt nu och det går 32g bly för att få biten att sjunka..... :/ blir nog till att byta träslag och göra ytbeten / floaters av aspbetena...Deluxe lures thats my work.
-
Dom blir inte lättare av att du gör dom i annat trä tyvärr.Då blir du tvungen att göra en annan modell.Den du hade gjort klart gick ju kanon så jag skulle nog köra med dom.Kjelle Lundberg
Gädda allt annat är agn!
We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
Orson Welles
Kommentera
-
mycket skum faktor tog nu en som jag hade gjort i 22m tjock asp. Det gick åt 54g för att få den att sjunka hyffsat lagom. vilket ger beten en vikt på 134g utan färg och lack.. :/ Dags att köpa nytt jerk spö wtf mitt pallar ju bara till 140g...Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Ek kräver väldigt lite bly,vet dock inte om det är det träslag som kräver minst.Har dock byggt beten i ek som inte behövt blyas alls,bara öglor och krok.Dom sjönk sakta och fint,dock väldigt tung jobbat med ek.Kjelle Lundberg
Gädda allt annat är agn!
We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
Orson Welles
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 606 visningar