Formar till Softbaits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Formar till Softbaits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Formar till Softbaits

Hejje.

Någon här som har eller vet var man kan få tag på formar till att gjuta softbaits i?
    Och då menar jag större formar typ i Alien eel storlek (25-30cm)
    Finns det överhuvudtaget att få tag på?
    Eller blir man tvungen att ställa sej med lera och silicon klabba själv?

Hör med Andree här på fiskesnack, han säljer formar

http://www.andreelures.se
    Senast ändrad av Abukah; 2013-04-14, 15:18.
    [FONT=Comic Sans MS]http://ecpcfishing.blogspot.se[/FONT]

Kommentera

Jajjemen.
      Mailade honom i förgår men har inte fått något svar än. Hade tänkt att köpa gummit och färger därifrån. Du vet inte om han har några större formar än dom på sidan?

Kommentera

Komigen.. Formar? någon?

Kommentera

US of A... Där kan du köpa formar. Lurecraft.com, annars gör egna. Enkelt att göra i gips eller polyester
          Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Rätt komplicerat med dessa formar då svansen är rätt knepig att få till, lure craft har en del, jag har lösa svansar till bulldawg/Alin eel etc till regular dessa kan du limma el smälta på favoritbetet, har en mängd olika färger/glitter till dessa maila mig om du är intr Mvh Fidde pig.king@hotmail.com

Kommentera

Oki, funkar det med vanligt gips? Polyester, typ vanlig båtplast då? Hittade ett bra klipp på youtube om hur man gick till väga. Frågan är hur innehållet ska se ut. Funderar på att typ gjuta in en modiferad angelkrok och ett blysänke typ.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pig-king Visa inlägg
                Rätt komplicerat med dessa formar då svansen är rätt knepig att få till, lure craft har en del, jag har lösa svansar till bulldawg/Alin eel etc till regular dessa kan du limma el smälta på favoritbetet, har en mängd olika färger/glitter till dessa maila mig om du är intr Mvh Fidde pig.king@hotmail.com
                Jo, det hade kanske funkat.. Tycker med det skulle vara knepigt att få gummit att rinna runt hela svansen. måste juh snurra på formen lr nått. Får göra några försök men går det åt he-ve så hör jag av mej :-)

Kommentera

Vanligt gips funkar. Fördelen är att det är billigt, nackdelen att det måste mättas med olja... annars bränner gummit fast. Det måste vara smort mellan gjutningsomgångarna. Vilken olja som helst funkar.
                  Polyester har Biltema till ett vettigt pris.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Jo, ska nog göra ett försök med polyester. blir nog lite glattare yta av det så det släpper lättare. Modellen kan man göra av en vanlig träbit eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 098 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X