Jo, har kört med 3% härdare nu ungefär. kan juh minska ner det till 1,5% då.Bara skaffa formvax med då :-) Jo, Jag hållet det under uppsikt. Tack för upplysningen
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Formar till Softbaits
Collapse
X
-
Personligen rekommenderar jag silikon finns att köpa på kinn.com, kostar en slant men resultatet blir bra, RTV 181 tycker jag fungerar bäst flexibel och bra, mellan formhalvorna penslar man på ett släpp medel så att silikonet inte fastnar i varandra. en viktig detalj så att inte halvorna flyttar sig sedan när man gjuter betet är att göra styr pluttar, typ som lego prinsipen.
Kommentera
-
Du kan väl också prova att bara göra ett tunt av plasten och sedan förstärka med en gipskappa? Då blir det inte så varmt när det härdar. Plus att det räcker längre...A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
Jo, har juh förstått att silikon är det bästa. Ska köra en sista gång med polyester och skiter det sej igen så för jag ta ställning till om jag ska kosta på med silikon eller gips nästa gång.. Jo, styrpluttar har jag kört med innan :-)Ursprungligen postat av Gäddgapet Visa inläggPersonligen rekommenderar jag silikon finns att köpa på kinn.com, kostar en slant men resultatet blir bra, RTV 181 tycker jag fungerar bäst flexibel och bra, mellan formhalvorna penslar man på ett släpp medel så att silikonet inte fastnar i varandra. en viktig detalj så att inte halvorna flyttar sig sedan när man gjuter betet är att göra styr pluttar, typ som lego prinsipen.
Om jag nu kör med gips nästa gång så har jag hört att man måste lacka eller mätta formen på insidan? ar inte fattat varför eller med vad? Räcker det inte med släppmedel?
Kommentera
-
bilder !!Ursprungligen postat av Pikepete Visa inläggTjoohoo, Ville bara tala om att jag nu jäklar fick till en fin form tillslut :-) Fick gjuta den i 4 lager så den inte skulle bli för varm och spricka. Nu ska det mass-tillverkas!
Kommentera
Kommentera