Lacka hobbylackfärger på plast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lacka hobbylackfärger på plast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lacka hobbylackfärger på plast?

    Jag beställde några obehandlade Westin Swim för att måla själv. Det handlar alltså om en handfull beten och jag har inte för avsikt att dra igång något stort med mängder av inköp, utan bara måla dessa med lite hobbylackfärger på småburkar som jag råkar ha hemma (alltså plastmodell-stuket; Revell och Humbrol eller vad de heter ...). Torkhjul och en massa olika färger av bättre modell osv är alltså kraftigt overkill för mina enda 4 "hade varit lite roligt"-experiment, oavsett hur enkelt det hade kunnat vara. Det kan naturligtvis gå helt åt skogen med dessa färger, men jag tänkte i alla fall prova.

    Frågan som följer blir då:
    Med vad kan jag sedan lacka dessa för att skydda färgen något sånär? Resultatet visuellt är inte superviktigt och jag ska som sagt bara blaska på lite hobbyfärg med penslar. Funktion följaktligen mycket viktigare än utseende (ju bättre det håller och skyddar desto gladare blir jag såklart). Finns det något som ändå blir hyfsat, skyddar hyfsat och är någorlunda "snällt" att ha att göra med som går att använda på plast utan att mina färger går åt helsike?

    Är det CAB Top Coat som gäller även här? Finns det annars något som man kan köpa på t ex Hornbach, Biltema etc?


    Vore väldigt tacksam för svar, så tack på förhand!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
6 svar
275 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Rospigg
av Rospigg
 
Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
18 svar
752 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke203  
Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
2 svar
143 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av Julle68, 2023-12-08, 11:22
6 svar
290 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Startad av Letho, 2024-01-06, 13:30
14 svar
881 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Svennis
av Svennis
 
Arbetar...
X