Oljig e-tex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oljig e-tex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oljig e-tex

Har aldrig haft några direkta problem med e-tex men efter det senaste köpet får jag en hinna på som ser oljig ut.
    Finns det någon som har några tips på åtgärder? eller är det bara att skicka tillbaka.
    Upplever även att den inte blir lika hård.
    Har en liter till som jag köpte samtidigt, förhoppningsvis är den inte samma.
    Kan det bli så här om den är gammal?
    www.stampelures.se

Vad är det för sort Envirotex lite eller Lundgrens Nya??
    Har hört ryktas om en helt ny Svensk produkt C&W Lure Epoxi Wolfcreek har visst ett finger med där!

Senast ändrad av swood; 2009-03-18, 22:56.

Kommentera

Snackade med P-A om detta. Det du ska göra Stampe är att blanda etexen. Sen låter du den stå i minst 5 minuter innan du applicerar den. Jag rör även direkt innan jag ska lägga på den, efter den har vilat. Får ingen "dimma" eller oljig yta då. Fick innan, men efter jag testa detta så funkade det bra.
      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
        Har aldrig haft några direkta problem med e-tex men efter det senaste köpet får jag en hinna på som ser oljig ut.
        Finns det någon som har några tips på åtgärder? eller är det bara att skicka tillbaka.
        Upplever även att den inte blir lika hård.
        Har en liter till som jag köpte samtidigt, förhoppningsvis är den inte samma.
        Kan det bli så här om den är gammal?
        Halloj

Det är en dålig ladning E-tex, jag har svurit mig blodig över den, fuckade upp en stor laddning med beten. Om du ska prova den nya litern testa å lacka en plain träbit först. Jag provade varianten som birkan nämde och det funka inte för mig.

Har provat wolfis helt fantastiskt underbara lack och den är galet bra och kommer köra med den.
        Lycka till Claes
        Senast ändrad av Svartzonker; 2009-03-19, 00:10.

Kommentera

Själv gick jag över till Crystal sheen(superlack) pga den ojämna kvaliteten på E-texen som drabbade mig.
          Men nu verkar det bli svårt att få tag i Crystal sheen också. Skall testa Aristocrat och C&W Lure Epoxy så får man se vilken som blir #1.

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
            Halloj

Det är en dålig ladning E-tex, jag har svurit mig blodig över den, fuckade upp en stor laddning med beten. Om du ska prova den nya litern testa å lacka en plain träbit först. Jag provade varianten som birkan nämde och det funka inte för mig.

Har provat wolfis helt fantastiskt underbara lack och den är galet bra och kommer köra med den.
            Lycka till Claes
            Vad kostar Wolfcreeks lack?

Mvh / Paulo

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
              Halloj

Lycka till Claes

Tack Claes, det var ett sådant svar jag ville ha.
              Har provat lite olika sätt men jag får inte till det, blir ju apelsinhud på skiten också.
              Gör ett test med den nya, sedan åker det tillbaka.
              www.stampelures.se

Kommentera

Ska bli skoj att testa den nya som woolfen är involverad i.
                Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Fick också skite-tex! den får en oljig konsistens sen spricker den, därefter flagnar allting bort från betena! helt värdelös
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Ringde upp Lundgrens nu, de skickade en ny flaska gratis! det var schysst ialf
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X