är det den senaste e-texen från lundgrens ni pratar om? får oxå, som stampe beskriver en "oljig" finish.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Oljig e-tex
Collapse
X
-
För mig var det Envirotex från Lundgrens, inte Crystal Sheen. Köpte den för ca 2-3 månader sen. Blev helt okej finish, men efter 3-4 fiskepass så började Etexen lösa upp sig i vattnet och fick en oljig yta, därefter började den spricka upp, sen började etexen falla av betet och var så spröd så att den sprack bara man pillade på den!Ursprungligen postat av Eriksson_ Visa inläggär det den senaste e-texen från lundgrens ni pratar om? får oxå, som stampe beskriver en "oljig" finish.På jakt efter 15+
Kommentera
-
Har provat den andra förpackningen nu, samma sak med den.
Blir till att reklamera.
Kommentera
-
2021-11-04, 11:12This reply by Simonsson has been deleted by Simonsson
Har precis samma problem. Emailade dom på lureparts och fick till svar:
Hallo David,
Sorry to hear that. I heard from the manufacturer that they had some problems with their epoxy... Lately I had some more complaints.
This is their answer:
"I apologize for any inconvenience we may have caused you and your customers. Their was an issue with a small amount of the epoxy products we produced. The issue is the product looks cloudy when it cures. The cloudiness can be avoided if after the product is mixed it is left in the mixing container for 5 to 10 minutes before pouring the mix. Please advise your customers that this technique will make the product look glossy instead of cloudy."
So according to the manufacturer : after mixing you should keep it in your cup for 10minutes. After that it should work fine.
I really hope this helps. Please keep me up to date.
Kind Regards,
Oscar
lureparts.nl -
Fungerade inte för mig, det blev bättre men långt ifrån bra.Ursprungligen postat av Simonsson Visa inläggHar precis samma problem. Emailade dom på lureparts och fick till svar:
Hallo David,
Sorry to hear that. I heard from the manufacturer that they had some problems with their epoxy... Lately I had some more complaints.
This is their answer:
"I apologize for any inconvenience we may have caused you and your customers. Their was an issue with a small amount of the epoxy products we produced. The issue is the product looks cloudy when it cures. The cloudiness can be avoided if after the product is mixed it is left in the mixing container for 5 to 10 minutes before pouring the mix. Please advise your customers that this technique will make the product look glossy instead of cloudy."
So according to the manufacturer : after mixing you should keep it in your cup for 10minutes. After that it should work fine.
I really hope this helps. Please keep me up to date.
Kind Regards,
Oscar
lureparts.nl
Kommentera
-
Har aldrig haft problem med e-tex, men det verkar som dom har fuckat upp en batch som gått ut till Europa nyligen.Ursprungligen postat av swood Visa inläggVad är det för sort Envirotex lite eller Lundgrens Nya??
Har hört ryktas om en helt ny Svensk produkt C&W Lure Epoxi Wolfcreek har visst ett finger med där!
http://www.wolfcreeklures.com/produktion.php
Ryktena stämmer - under hösten har jag varit med och utvecklat en svensk epoxy för betesbyggnad. Jag kommer vara på Sportfiskemässan på lördag och söndag och då kommer lacken finnas i Lundgrens monter. OBS! Smygreklam!!
/Anders
Kommentera
-
När kan den finnas ute i handeln anders? För oss som inte har möjlighet att närvara (tyvärr) på mässan tänkte jag.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
Fan vad trist, hoppas inte jag fått samma skit, jag har 31 beten som ska ut på mässan och det vore ju döden om det går åt helvete med alla dom...
I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Inte bare til europa, har vært oppe til diskusjon på amerikanske forum også.Ursprungligen postat av Wolfcreek Visa inläggHar aldrig haft problem med e-tex, men det verkar som dom har fuckat upp en batch som gått ut till Europa nyligen.
/Anders
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
-
Fick en ny förpackning Aristocrat denna gången... av Lundgrens redan idag. dagen efter jag ringde och reklamerade min e-tex! Jävligt schysst och bra service
...det är sådant som gör att man fortsätter att handla på företag trots små missöden! tack
På jakt efter 15+
Kommentera
Kommentera