Cactus Muddler. Kan det vara något? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cactus Muddler. Kan det vara något?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cactus Muddler. Kan det vara något?

Hittade denna fluga då jag försökte hitta det gamla våt fluge mönstret Cactus....Utan framgång.

Men Cactus Muddlern, kan visa sig vara en giftig vår fluga i P&T vattnen är jag ganska övertygad om. Kanske en Abborre fluga av rang också?

Fångar tydligen en hel del båge, Bass och Steelhead ( Havs vandrande Regnbåge ) I USA enligt det jag kunde läsa om den.

Ser ju ut som en hybrid mellan Booby nymfen och Muddler Minnow. Som ni säkert redan vet är riktiga killers.

Material:

Streamer krok. 6, 8 eller 10. Tror jag blir lagom.

Bind tråd i samma färg som hjort håret tjocklek 3/0 - 6/0 eller transparent, monofil nylon bind tråd.

Stjärt. Marabou.

Kropp. Cactus chenille: http://www.wittlock.se/sv/flugbindni...tml?grp=802767

Huvud. Mörkare Hjort hår än kroppen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-11, 13:42.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Mums filibaba! Ser betydligt godare ut än en burgare från en känd restaurang kedja.

Kommentera

hugger fiskarna på spinnare så varför skulle inte denna duga

kan fungera som en imitation av en mini abborre
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ja, med allt glitter, den pulserande stjärten och så Muddler huvudet som ger en liten tryck våg. Så vore det väl fn om inte fisken blev intresserad av den?

Funkar kalas i färgat vatten oxå.

Kommentera

Mitt första försök på streamer krok 10. Gjorde medvetet huvudet litet plattare framtill för att få en förhoppningsvis större tryck våg.

Kommentera

Har nu bundit ett litet gäng med ett normalt Muddler huvud också.

Kommentera

Jag har införskaffat ett gäng klaroranga till vårens regnbågsjakt faktiskt, det ska bli intressant att se om de ger någonting.

Kommentera

Alla flugor i orange är ju giftiga på våren och mycket sent på säsongen. Men tror att den här Cactus Muddlern, kan ha en liten extra fördel p.ga. materialet. Synas lär den ju i alla fall definitivt göra. Kan kanske bli en konkurrent till Boobyn rent av?

Ska testa mina röd - silver varianter så snart tillfälle bjuds.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-12, 20:25.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X