Darts har små bindsatser för torr.streamer,nymf och våtfluga.Där ingår material till ett antal flugor i vissa sorter.Ganska bra beskrivningar också
Varken verktyg eller bind tråd ingår.Tycker dom har varit bra att börja med.
Har själv inte hållt på så länge
Varken verktyg eller bind tråd ingår.Tycker dom har varit bra att börja med.
Har själv inte hållt på så länge

Jag skulle nog ringa till en firma som jag litade på, tex Sportfiskebutiken, Ingarö/Jonas och tala om vad jag har för ambitioner med flugbindningen och vad jag tänker fiska med mina flugor och hur mycket pengar jag vill satsa på detta paket. Han plockar då ihop det nödvändigaste och du får då bara det material och materiel som du har användning för och inte en massa som bara kommer att ligga och skräpa.
Görroligt att du ska börja utforska flugbindnings ädla konst.Mitt råd är att undvika ett billigt städ, de håller aldrig måttet. Jag har haft en del genom åren och de går sönder i käftarna. De har ofta undermålig kvalitet på stålet och med mycket ojämn precision i utformingen på praktiska funktioner. Fruktansvärt irriterande!! Sen finns det en uppsjö med verktyg och det kan vara svårt att välja men bäst är det om man kan få prova olika hos fiskekompisar som binder, affärer eller klubbar där kurser anordnas. Men det gäller samma här satsa på grejer som håller bra kvalitet, annars är det risk att frustrationen kommer som ett brev på posten. Förbrukningsmaterial kan du köpa allt eftersom, det är kanske inte så mycket pengar kan man tycka men jag vill inte veta hur mycket jag lagt ut på alla dessa smågrejer, då skulle jag förmodligen börja med korpfotboll istället. Så ett tips håll dig i början bara till det nödvändigaste, de flugorna fångar lika mycket fisk som proffsflugorna. Jag har hittat ett städ sen några år tillbaka som fungerar mycket bra och det till ett rimligt pris. Det har en mängd användbara funktioner som ex. att snurra flugan runt sin egen axel. det öppnar nya möjligheter i bindteknik med snabbare bindning och bättre kvalite med träning. Städet heter danish vice och tillverkas av danica som också tillverkar flugrullar.rekomenderas !! Det ligger 6-700 kronors läget. Hör av dig med vad du gjorde investering.

Kommentera