Intressant krok skaft. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intressant krok skaft.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Intressant krok skaft.

Kolla in dessa: http://www.nordisktflugfiske.se/Prod...100;4055;0;0;0

Öppnar ju möjligheten för att binda en mycket rörlig stjärt på en separat krok. Och förenklar även att binda Masken flugan.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-03-03, 11:30.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Dom verkar vara populära utomlands iaf, har sett en del mönster med dom.
    Tänkte själv prova Articulated Fish Spine, också från Fishskull.

Ser intressant ut hur som helst.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Jag har beställt dem nu. Kan tänka mig ett antal ledade versioner av Wooly Bugger, Flickslände nymf, Masken, Zonkers och fisk imitationer som borde bli kalas med denna typ av skaft. Man kan ju även göra väldigt häftiga Gädd flugor av dem om man länkar ihop 2 -3 st av de längsta skaften också.

Tänk Baitfish t.ex. Men då får man nog ankra en nylon lina i den bakersta öglan och knyta fast den någonstans så att man får sträcking på skaften medan man binder skulle jag tro? Samma gäller nog litet större varianter av Masken.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2014-03-03, 13:38.

Kommentera

Jo, man lär kunna göra en fullvuxen snok av såna här (lär bli ett härke att kasta med dock, och kanske inte så effektivt att fiska med):

Har man bara lite utrymme bakom käftarna på städet ska det nog gå rätt bra att binda den, så länge man binder bakifrån och fram (börja med svansbiten först).
        Får hem mitt paket om nån vecka, återkommer med hur mycket psykbryt man fick på det hela

Kommentera

Jo, en sådan fisk fluga lär ju dänga och slänga i luften som den värsta guld skalle kusen. Men gången i vattnet lär ju bli lockande som fn.

# Har man bara lite utrymme bakom käftarna på städet ska det nog gå rätt bra att binda den, så länge man binder bakifrån och fram (börja med svansbiten först). #

Det har du alla gånger rätt i.

Vi kanske lär skrika ikapp på varsitt håll när vi testar de här?

Kommentera

skulle jag binda en sådan fluga skulle jag utan tvekan slänga dit en "stinger" i bakändan av flugan, om det är en modell större fluga
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ja, blir det runt decimetern mellan stjärt och krokböj, så är nog stinger rätt väg att gå.

Kommentera

Blir att göra egna sådana prylar,tanten håller på o gör egna smycken så hon har pianotråd/rostfritt och en liten tång med runda käftar till detta. Då kan jag nog råka ta lite av hennes material och testa binda några fishskull zonkers med ledad kropp.

En zonker som är 2-3 ledad och en fishskull på detta och så toppar man det hela meden magic head. Skulle fisken rata denna denna fluga då vet jag inte vad den skulle vilja hugga på
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Det tar ju inte många minuter att bocka till egna såna där nä.
                  Tänkte mest köpa för att testa först, har ingen pianotråd hemma än.
                  Men blir det bra så finns det ju inte en chans att man köper när man kan tillverka själv så enkelt.
                  Samma med waddingtons och intruder shanks.

Ooh, snacka om slingerbult med den kombinationen!

Kommentera

Har de blit några ormflugor än......har inte fått ars...ur vagnen än o testa nått mönster än

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X