kläckare enligt Json recept - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kläckare enligt Json recept

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kläckare enligt Json recept

Ville bara testa och binda hans version av kläckande dagslända, de vart mycke knep o knåp med renhåret men fick till en fluga i slutändan....men vet inte om denna ska ingå i flugasken vart nästan för pilligt men men man får väl se

Click image for larger version

Name:	20111015186.jpg
Views:	2
Size:	520,5 KB
ID:	1807736

Testade även binda en dagslända enligt McPhails recept, enkel att binda men vill verkligen få hem min beställning så man får sin hairstacker. Omöjligt att få till bra vingar utan den av renhåret

Click image for larger version

Name:	20111015189.jpg
Views:	1
Size:	625,8 KB
ID:	1807737
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Du gör grymt fina flugor måste jag säga!

Jo, en hair stacker är guld värd. Fattar inte att man inte skaffade en tidigare än man gjorde? Det hade besparat en onödigt piller jobb.

Visst, det är en del jobb med sådana här sländor. Men du har ju å andra sidan hela vintern på dig.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-15, 21:48.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

man tackar, ändå e man aldrig nöjd med flugorna. Finns alltid nått förbättra. Just nu e man på jakt efter nått bra meterail till vingarna. Det jag har nu e lite för klent.

problemet med pilliga flugor är att man klättrar upp i trädet för att få ner dom bara
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Håller med scott, grisigt snygga flugor bidde det.

Var hittar men dessa bindbeskrivningar för dummies?

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
          man tackar, ändå e man aldrig nöjd med flugorna. Finns alltid nått förbättra. Just nu e man på jakt efter nått bra meterail till vingarna. Det jag har nu e lite för klent.

problemet med pilliga flugor är att man klättrar upp i trädet för att få ner dom bara
          Vill du inte använda Jsons material + ving brännare? Då funkar ju alltid "Parashute Antron" bra. Det är ett konst material som är för impregnerat med Water Shed. Betydligt mer lätt arbetat än hår. Och tvinnar inte tafsen i och med att stråna släpper igenom fart vinden och viker sig när du kastar. Stryk tåligt är det också

Räcker om du skaffar gult och vitt till ving materialen. Du kan raskt förvandla Antronet till "grizzly" färg t.ex. genom att rita dit svarta tvär ränder på vingen med tusch.

# problemet med pilliga flugor är att man klättrar upp i trädet för att få ner dom bara #

Jo, det är ju en följd av att lägga ner mycket jobb på sina flugor. Men litet svinn av flugor får man ju räkna med under säsongen.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-16, 11:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
            Håller med scott, grisigt snygga flugor bidde det.

Var hittar men dessa bindbeskrivningar för dummies?
            Hej!

Här: http://www.jsonsweden.com/

Kommentera

mojoman?

Här har du en foam, spent Fjädermygga med en sådan Parashute Antron vinge:

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-16, 12:32.

Kommentera

Jag får väl lägga upp ett foto av min foam flyg myra med lackade sop borste, strå ben då.

Skullle ha blivit en Geting. Men då, när jag lackade bak kroppen så hade jag.... min mega klant! Väntat för kort stund med att låta de svarta tusch ränderna torka innan jag lade på lacket. Med resultat att de svarta ränderna flöt ut! Så då fick den tilltänkta Getingen bli en flyg myra i stället.

Här är en fin Geting med step - by - step beskrivning:

Bulgarian fly tyer and fly angler Radoslav Kiskinov takes another stab at imitating a terrestrial insect - this time the wasp - and with usual skill he manages to produce a very life-like fly. Bulgarian anglers and Bulgarian fish love it.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-16, 15:54.

Kommentera

den lille rackarn ser giftig ut, skillnaden på myra och geting är ganska hårfin i bindvärlden, enda man kan göra är ändra vinklarna på vingarna och lite större bakkropp men annars same same butt diffenrent

Kommentera

Tackar!

Det är sant det. Skillnaden är inte speciellt stor i siluett iaf.

Här är litet tips för er som vill testa att göra insekts ben av nylon borst strån.

Ni får försöka stå ut med de mediokra illustrationerna. Paint, är inte lätt att rita i med hjälp av dator musen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X