kläckare enligt Json recept - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kläckare enligt Json recept

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej
    Här http://www.jsonsweden.com/sites/json...nattlarv_0.pdf nämns nymfrygge, är det nåt som köps färdigt?
    Senast ändrad av Mickefinn; 2011-10-16, 21:48.

Kommentera

själva ryggen, plastbiten, som man sätter på flugan köps färdig genom Jsons shop. Eller menade du hela flugan ?
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Om du köper nymf ryggen? Då får du lägga till kropps materialet självt. Du kan ju färga den rygg biten med vatten fast tusch också. Jag ska definitivt köpa ett par storlekar av nymf ryggen. Man får ju fina ben till ryggen på köpet. Json har ju ving säckar till nymfer också. Men då får man även köpa deras ving brännare för ving säckar. Dvs. en brännare per storlek på ving säcken.

1 st brännare kostar 138:-
        1 ark vingar eller ving säckar för 24 flugor kostar 68:-
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-16, 22:41.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaret
          Det var ryggen jag menade. Hittade den senare på deras hem sida, mycket
          naturtrogen och enkelt att jobba med måste säga.
          Jag vet inte om det höjer fångsten men flugasken blir absolut finare.
          Skitfiske

Kommentera

Ja, om det höjer fångst kvoten kan ju som sagt diskuteras. Men det är ju alltid trevligt att glänta på flug asken och flugorna i den ser nästan så verkliga ut att de kan rymma ur asken.

Och vem vet? Kanske den där stora Öringen eller bågen som är en riktigt försiktig gynnare lättare låter sig luras?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-17, 21:13.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X