dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snygga

Kommentera

• Klart fina! "Firren" kommer nog uppfattas som en liten Simpa av kust HÖ. Räkan talar ju för sig självt.

Självt band jag i dag några ex. av Mojo caddisen men med webwing. Mojo caddisen, är en fluga jag inte vill vara utan vid pölen när torrfluge fisket börjar på allvar. Webwing, är ett av de få konst vinge materialen man kan lita på att det inte suger vatten i någon större utsträckning eller blir sladdrigt efter ett tag. Tåligt, är det också. Brände sedan webwing biten i en vingbrännare för Nattslände imitationer ( Json ).

http://www.malardalenssportfiske.se/?artnr=F20064 Jag använde den tan färgade varianten på flugorna. Dock inte den spräckliga. Kladdade självt dit mönstret med en brun tusch penna.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-18, 12:56.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• har kikat lite på webwing men inte beställt än, Få se hur man gör vid nästa beställning, tycker det kommer så mycket nytt material så man vet inte vilket som är bra och vilket som är dåligt. Och nu börjar flugbinderierna närma sig sitt slut nu har man allt i lådorna man ville ha och nu vill man ut och testa flugorna om de fungerar.

Hela förra året gick ut på att försöka hitta flugorna man saknade och i år är man helgarderad, 4 askar följer med på längre tripper, P&T pölarna en ask, gädda en ask och havsöring 2 askar. Får väl se nästa års projekt blir väl laxfiske då
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Webwing, är ju ett slags semi transparent fiber "duk" som jag bara har haft goda erfarenheter av. Det är annars inte många syntet vinge material man kan säga det om.

Men jagar fortfarande ett transparent sådant för Geting vingar m.m. Det du visade förut till dina Getingar har jag inte lyckats hitta tyvärr.

Citat: Och nu börjar flugbinderierna närma sig sitt slut nu har man allt i lådorna man ville ha och nu vill man ut och testa flugorna om de fungerar.#

Kan bara å det hjärtligaste hålla med!

P.s. på Mojo caddisen, stabiliseras ju vingen dessutom litet extra av den fribärande foam bak kroppen.

Huvva! Att börja binda Laxflugor är en dyr historia det. Även om man skippar djungel tuppen.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-18, 13:14.

Kommentera

• tänkte inte binda dessa klassiska utan då blir det mest rävhårs vingade tubflugor. Sen så har man redan spey hackel så man en bra bit på väg in i laxflugeträsket :-P
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• O.k. ja då blir ju det hela inte så blodigt dyrt förstås.

Lax ( flug ) fisket är ju sötvattens fiskets formel 1. Så har man bara lyckats att kroka sin första, så är man fast upp till hår spetsarna i det.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-18, 14:47.

Kommentera

• Vad tror ni om en red tail med guldhuvud utan hackel

Kommentera

• Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inlägg
                  Vad tror ni om en red tail med guldhuvud utan hackel
                  Prova vettja!

Kommentera

• Ok har ni några tips på enkla nymfer

Kommentera

• Harörenymf med och utan guldskalle, pheasant tail, killer bug,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X