dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åh? Men kan du inte skjuta fram chucken fullt ut då? Annars, kan jag fatta att det blir trångt med arbets utrymme med en streamer krok.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Tyvärr är den bara i ett läge. Den enda negariva med städer faktiskt. Man får komma på egna lösningar som vanligt. Det funkar om man luter kroken aningen nedåt.
      sigpic

Kommentera

• O.k. Litet trist att Renzetti, inte tänkte på att ha med den inställnings möjligheten. Men som du säger, man hittar alltid någon nöd lösning på sådana saker. Och Traveller städet är ju ett mycket bra städ i sig.

Sedan, så kanske det är samma sak för dig som för mig? Att antalet bundna streamers under ett års tid är betydligt mindre än antalet nymfer och torr flugor? Då spelar ju inte det faktum att ditt städ är litet svår jobbat med streamers så stor roll egentligen.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-14, 17:40.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	12030086.jpg
Views:	1
Size:	494,3 KB
ID:	1762144

Limmet torkat och lilla bindandet som behövdes för flugan klart, resultatet ovan
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• nu när alla har visat sina talanger så dåå vill jag oxå göra de på den här sidan, men jag vet inte riktigt vilka som har sett mina flugor på fotoalbum så jag lägger ut nån här, nu får ni es en mus jag hoppas kommer funka bra på gäddan Click image for larger version

Name:	mus.JPG
Size:	40,5 KB
ID:	1762151

Kommentera

• Snyggt jobbat! Tur att jag inte har den där framme. Kissen, Skulle nog bli VÄLDIGT intresserad av den!

Och det är säkert fisken också.

Kommentera

• så nu har boken om cdc och nattsländor landat i brevlådan. Självklart va man tvungen att prova lite cdc dagsländor. Blev en emerger, dun och en spent. Måste säga att cdc är verkligen bra till de mindre flugorna (dessa storlek 14). Känns inte lika klumpigt på nått sätt.

Click image for larger version

Name:	12030103.jpg
Size:	499,7 KB
ID:	1762158
                Senast ändrad av mojoman; 2012-03-16, 21:57.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Härligt att du hann få boken innan helgen.

Blev ju riktigt fina dina flugor. Hade iof inte förväntat mig något annat heller.

Ja, CDC, är ett grymt bra material. Jag har ju ett par CDC favoriter i F Fly och Super F Fly.

Kommentera

• Lite bilder på fyllda askar skulle ju också vara grymt intressant att se tycker jag

Kommentera

• Joo bilder på askar är alltid kul. Kanske starta en ny tråd " hur ser dina flugaskar ut ?"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X