dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
    Will do!
    Har ju oftast bil, men nu var fru och barn ute på vift med den.
    Du råkar inte ha tillgång till båt också? :P

Nja... Segelbåt nere i Västervik men det är nog det närmaste utöver min flytring. Men det är nog bra trångt att vara 2 i den (om du inte förvandlas till en snygg och villig kvinna )

Ska ner i helgen till västervik och fiska större delen av helgen om vädret tillåter

Kommentera

• Igår fick jag äntligen mitt material från England. Kunde inte testa det fort nog.
      Såhär blev resutatet. En liten dagslända.
      Click image for larger version

Name:	SG1L1509.jpg
Views:	1
Size:	134,5 KB
ID:	1767567

Kommentera

• Du tar ju knäcken på oss andra stackare här! Såg man inte litet av kroken. Så skulle man tro att du hade satt äkta vara i städet.
        Får ta och beställa ett par E. Vulgata #12 av dig sedan om du kan tänka dig det?

Vad är det för material?

Litet tips. Kolla in Hends Microfibrets. Kanon fina spröt och antenner blir det med dessa.
        Tål bra med stryk också.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-01, 21:38.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Som Jock säger, riktig finn fluga.
          Hur är flyt förmågan å vad är för kropp material?

Kommentera

• holycrapp........det där e flugor för en entomolog, han får ta fram microskopet för att artbestämma dom där
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• HAHA Fick en galen bild i huvudet....

Ser hur Wolewoo ger sig ut med flugasken och sprider sina alster på vattenytan när entomologerna har årsmöte vid lämpligt vattendrag. Men eftersom han är en OND person just den dan så har han skojat med färgerna så det ser ut som nya arter. Bara det att när fångstförsöken kommer lite för nära så drar han undan domen liten bit.

Kommentera

• Ha, ha, ha! Eller göra detta med Johan Klingberg när han är ute och fiskar vid någon å. Vad sägs om den nya arten "Lila Danica"? Misstänker att man skulle höra ett förvånat - Vad faaan?! från honom då.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-02, 09:17.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Du tar ju knäcken på oss andra stackare här! Såg man inte litet av kroken. Så skulle man tro att du hade satt äkta vara i städet.
                  Får ta och beställa ett par E. Vulgata #12 av dig sedan om du kan tänka dig det?

Vad är det för material?

Litet tips. Kolla in Hends Microfibrets. Kanon fina spröt och antenner blir det med dessa.
                  Tål bra med stryk också.

http://stip.se/ulfsflugor/index.php?...roducts_id=345
                  Det nya materialet är vingarna i flugan. Jag hittade en sida på nätet som heter www.reelwings.co.uk.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mickefinn Visa inlägg
                    Som Jock säger, riktig finn fluga.
                    Hur är flyt förmågan å vad är för kropp material?
                    Jag tror inte det är en fiskduglig fluga. Man kan se det mer som en utmaning till att binda realistiska flugor.
                    Kroppsmaterialet som jag använder är strippade påfågelhearl som jag sedan lackar med DeerCreek uv resin.

Kommentera

• Hur som helst ser läckert.
                      Kan tänka mig med lite timcos flytmedel kan du fiska i strömmande vatten med den.

skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X