"foam" till flugbindning, billigare alternativ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"foam" till flugbindning, billigare alternativ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, de där arken tar ju en del plats kan jag tänka. Men du kan ju alltid halvera dem eller så med en kniv istället.

Eller om du har en A4 pärm? Skaffa några A4 plast fickor att ha de olika foam arken i. Jag har mina tupp nackar på det sättet. Funkar utmärkt.

Oj! 18 bakkroppar? Då har du varit riktigt flitig vid städet.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

börjar få in snitsen på det där nu, enda som tar tid nu är stjärtspröna men men de går väl som en dans det med snart........nää tibax till städet o binda några till eller jaa tills man storknar =D.

Arken har jag skrurit i 10cm breda ark, men vet inte vart jag ska ha högen kommer nog ge bort lite till bindar nissarna i fiske gänget
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ja, bränner man iväg 18 st bakkroppar bara så där? Så har du ju en skaplig rutin på det vid det här laget.
        Tips med spröten. Bind in eller limma in dem på ovan sidan av bakkroppen. Då kan du dölja dem rätt bra med tuschen sedan.

Kommentera

tycker att det blir bäst när man gör som Json. Dubbelvikt foam klipper till ett hack i vikningen så att pröna kommer ut i mitten av vikkanten. Samt att jag bränner spröna så det blir en smält liten boll av plasten där alla spröna sitter ihop. När kroppen e klar drar man ut lösa bindtråden och då fixeras även spröna på plats
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ja, det är ju en bra lösning. Ska testa den litet senare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
            1 svar
            187 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art

Arbetar...